آرشیو، 29 شهریور 1396 - 16:30

اولویت‌های کاری دولت توسط وزیر کشور تببین شد

وزیر کشور در آئین تودیع و معارفه استانداران البرز اولویت‌های کاری دولت را تبیین کرد.

رحمانی فضلی، وزیر کشور با تشکر از خدمات سید حمید طهایی کارنامه کاری وی را قابل قبول خواند و تجربیات او در استانهای مختلف و تعامل ارزنده‌اش با مسئولین را مهمترین ویژگی بارز کاری وی خواند و اظهار داشت: البته این مردم هستند که باید شاهد تغییرات صورت گرفته باشند.

وزیر کشور همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای محمد علی نجفی، استاندار جدید البرز، اظهار داشت: وی از مدیران باسابقه‌ای است که در طول 4 سال خدمت به عنوان استاندار گیلان،کارنامه قابل قبولی ارائه داده است. مقایسه کوتاهی بین گیلان و پیچیدگی‌های آن با البرز و اهمیت و همجواری آن با تهران ما را برآن داشت که تغییراتی را در این استانها انجام دهیم. وی افزود: سیاستهای امنیتی ما را مجاب کرده که البرز و تهران را یکپارچه بدانیم.

رحمانی فضلی ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: مردم انتخابات عظیم و سالمی را در فضایی مطمئن و امن با مشارکت بالا انجام دادند که همه تفکرات موجود در سیاست‌گزاری‌ها و برنامه‌های خود را به دولت تحویل دادند و دولت خود را موظف می‌داند همه این برنامه‌ها را در حد توان اجرایی و عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه قاعدتاً دولتها در انتخاب مدیران، افرادی را انتخاب می‌کنند که به دولت اعتقاد داشته باشند، گفت: ما هم در انتخاب مدیران شاخص‌ها و محورهایی را در اولویت قرار می‌دهیم.

وی با تأکید بر این که اکنون برنامه‌های دولت برای ملت80 میلیونی در نظر گرفته شده است نه تعدادی که به رئیس جمهور رأی دادند، خاظرنشان کرد: دولت در عمل باید بداند که حوزه فعالیت و علملکرد وی کشوری است و باید از همه ظرفیتهای این مردم استفاده شود. همه ما میثاق بستیم که به مردم ارج بگذاریم و باید به این باور برسیم که محور و ثقل این نظام مردم هستند. مردم نیز باید در اجرای سرمایه‌گزاری‌ها و فعالیتهای اجتماعی مشارکت داشته باشند.

وزیر کشور نقش  استاندار را هماهنگ‌کننده بین دستگاههای مختلف، قوای مختلف نیروهای انتظامی و نظامی و غیره دانست و گفت: همه باید با یک هدف کار کنند و آن تقویت دین خدا و نظام مقدس اسلامی و خدمت به مردم است.استاندار به عنوان نماینده عالی نظام باید قدرت هماهنگی بین همه دستگاهها را داشته باشند. در غیر این صورت یا سرعت کار پایین خواهد آمد یا دچار اشکال می‌شویم.

وی افزود: استاندار باید از این اقتدار برخوردار باشد و این وقتی ممکن می‌شود که خود مسلط به شرایط باشد. رحمانی فضلی ایران را کشوری بالنده، هدفمند و با نشاط  خواند که مشارکت احزاب سیاسی با سلایق مختلف سبب تعمیق بینش سیاسی و نقش آفرینی آحاد مختلف جامعه در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه سیاست داخلی می‌شود.

وی تأکید کرد: محور اصلی همه این فعالیتها قانون است. آنچه قوام و ثبات ایجاد می‌کند قانون است و همه افراد و گروههای سیاسی باید مورد حمایت و صیانت استاندار باشند.

وی افزود: باید در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسترهای لازم را فراهم کنیم و بر مبنای اعتقادات دینی و اصول و ارزشهای اسلامی پیش برویم. وزیر کشور توجه به اصل اقتصاد مقاومتی را که توجیه امنیتی، سیاسی، اجتماعی، رفاهی و معیشتی برای کشور دارد، از اهم اولویت‌های دولت خواند. وی آسیبهای اجتماعی، حاشیه‌نشینی، رسیدگی به وضعیت بافتهای فرسوده، اشتغالزایی و از همه مهمتر امنیت را به عنوان بستر تمام این فعالیتها حائز اهمیت دانست. ‌

وی در پایان، تأکید کرد: باید مردم را امیدوار نگاه داشت. مردمی که در همه شرایط در صحنه حضور داشتند،بزرگترین انقلاب را انجام دادند و بزرگترین جنگ و تحریم را مدیریت کردند لایق بهترین‌ها هستند و نباید در هیچ شرایطی مورد بی‌احترامی یا تحقیر قرار گیرند.

انتهای پیام/

کدخبر: 522


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise