خبرفوری!

رژیم غذایی وی بی 6 یک رژیم مبتنی بر گیاه خواری

سه‌شنبه، 18 خرداد 1400 - 15:41 سبک زندگی 5459 پرینت خبر
پایگاه خبری امیدبانوان: وی بی 6 به جای جملۀ وگان قبل از 6 استفاده شده که به معنی گیاه خواری و حذف مطلق لبنیات، گوشت و غذای دریایی تا "6" بعدازظهر است. رژیم غذایی گیاهخواری موجب افزایش منافع قلبی و عروقی، سوخت بهتر و چربی کمتر می‌شود و در نتیجه وزن بدن پایین می‌آید.

سبک زندگی- امیدبانوان؛ بیتوته نوشت: در رژیم «VB6» خوردن همه خوراکی های گیاهی مجاز است. اگر می‌خواهید رژیمتان پایدار بماند؛ در برنامه غذاییتان از عدس، سبزیجات و سویا به عنوان پروتئین استفاده کنید و همچنین به اندازه کافی گردو و تخم کتان را به عنوان جایگزین اسید چرب مصرف کنید.

شما در این رژیم می‌توانید وعده های غذایی و تنقلات را در وعده های منظم، بدون توجه به کالری بخورید، سپس از 6 بعداز ظهر چنین محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید شامی را بخورید که چندان گیاهی نباشد.

 

در ادامه ابتدا به نحوه کار این رژیم و سپس به نحوه انجام آن می پردازیم:

بهترین روش برای لاغری

برای کم کردن کالری و کاهش وزن رژیم های غذایی گیاهی بهترین گزینه هستند از جمله آن می توان به رژیم وی بی 6 اشاره کرد.

میزان کالری که بدن زنان در طول روزبه ان نیاز دارد 2 هزار کالری و این میزان در مردان روزانه حدود 2 هزار و پانصد کالری است. برای رسیدن به تناسب اندام، رژیم غذایی شما باید به گونه ای باشد که روزانه کمتر از 500 کالری دریافت کنید.

 روند رژیم غذایی گیاهی ممکن است به کاهش مصرف غذای پرکالری منجر شود.این مسئله می تواند موجب جایگزین شدن مواد غذایی پرفیبر به جای موادغذایی پرکالری شود و فرد را تا مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد.وقتی شما سیر باشید، تنقلات کمتری می خورید در نتیجه وزنتان کمتر خواهد شد.

 

راهکاری برای کاهش میزان کالری دریافتی

در طول مدتی که شما رژیم را آغاز کرده اید باید بتوانید تا حدی گرسنگی را تحمل کنید. در این مدت نباید از غذاهای پرکالری و ناسالم و رژیم غذایی تقلبی استفاده کنید و رژیم غذایی منتخب شما باید به گونه ای باشد که انرژی کافی را در اختیار شما بگذارد تا بدنتان بتواند حجم ماهیچه های خود را حفظ کند.

با این حال میزان کالری مصرفی باید کم باشد تا بتوانید چربی های بدن را به عنوان انرژی بسوزانید.

 

در ادامه به دیگر راهکار ها برای کاهش میزان کالری دریافتی اشاره می کنیم:

  • تمرکز بر مصروف پروتئین به جای چربی
  • ورزش کردن
  • انجام سیکل کربوهیدرات: در این فرایند شما کربوهیدرات را به صورت چرخه ای مصرف می کنید، به گونه ای که شما به مدت چند روز از غذاهای فاقد کربوهیدرات استفاده کرده و سپس یک الی دو روز، در روزهای تمرین میزان کربوهیدرات دریافتی را بیشتر می کنید.

 

رژیم غذایی VB6 مارک بیتمن

آقای بیتمن یکی از آشپزان و نویسندگان در زمینه سیاست های غذایی است که حدود 25 سال در این زمینه مطلب نوشته است.

وی در57 سالگی متوجه چاقی مفرط خود شده و به پزشک مراجعه می کند، پزشک بیتمن به او گفت که مبتلا به دیابت و 40 پوند اضافه وزن و کلسترولی بالا است، به همین ترتیب به او رژیم گیاه خواری را پیشنهاد کرد.

اقای بیتمن تصمیم گرفت که به طور کلی رژیم خود را تغییر دهد اما برخلاف رژیم های دیگر، تمام محصولات حیوانی را ترک نکند تا مشاهده کند که آیا این روش در روند بهبودی او بدون دارو کمک می کند یاخیر. وی در کتاب خود به نام«VB6» در مورد این رژیم نوشته است.

 

چه چیزی می توانید و چه چیزی نمی توانید بخورید

او در این برنامه ی 28 روزه، خوردن غذاهای فرآوری شده ازجمله ماکارانی، نان سفید و تنقلات، محصولات حیوانی، برنج سفید و شکر را تا ساعت 6 بعد از ظهر منع کرده است. لیست غذایی که به شما ارائه می‌دهد شامل بیشتر میوه ها، سبزیجات و سالاد نسبت به مقداری است که قبل از شروع رژیم مصرف می کردید.

 با این حال، مصرف غلات کامل، میوه های نشاسته دار و روغن ها، دانه ها، مغزها، حبوبات(عدس، لوبیا) باید در حد اعتدال باشد.

برنامه مذکور لزوما کم چرب نیست اما بیشتر غذاهایی که دارای چربی های سالم برای قلب هستند از جمله آووکادو، روغن زیتون و مغزها را به مقدار دلخواه می خورید.

پس از ساعت 6 بعد از ظهر یا زمان شام، شما می‌توانید غذاهای مورد علاقه‌تان را از قبیل گوشت، پنیر، شیرینی‌ها و حتی الکل، در مقدار محدود میل کنید؛ در غیر این صورت تاثیرگذار نخواهد بود.وی همچنین تاکید می کند که این برنامه منعطف است و شما باید بهترین عملکرد خود را داشته باشید.

 

دیگر خصوصیات رژیم غذایی وی بی 6

  • سطح تلاش برای رسیدن به وزن ایده آل: متوسط
  • ورزش: انجام حرکات ورزشی در اکثر رژیم ها وجود دارد زیرا ورزش به تقویت فیزیکی و سلامت مغز شما کمک می کند. در این روش نیز ورزش توصیه شده است.

عکس2 (در رژیم غذایی وی بی 6 نیز همانند دیگر روش ها ورزش کردن توصیه شده است)

  • محدودیت ها: از زمانی که از خواب بیدار می شوید تا 6 بعدازظهر، باید رژیم گیاه خواری را دنبال کنید مانند میوه، سبزیجات و دیگر مواد غذایی دیگری مصرف نکنید.

اما برای شام، هیچ چیزی ممنوع نیست و شما می توانید هرچیزی را که دوست دارید میل کنید.

 

با رژیم غذایی VB6 چقدر می توان وزن کم کرد؟

 آقای بیتمن، پس از اغاز رژیم در ماه اول 7 کیلوگرم وزن کم کرد.سپس در ماه های آتی، این کاهش وزن به 16 کیلوگرم رسید و موجب کاهش کلسترول خون و احساس سلامتی بهتر در او شد.

 

در رژیم غذایی VB6 چه چیزهایی را می توانم بخورم؟

سالاد، سبزیجات، میوه‌ها، برنج، حبوبات، دانه‌ها، کوینوا، بلغورگندم، نان قهوه‌ای، شیر، ماست سویا، پنیر، پاستا، تخم مرغ، محصولات کوورون (که حاوی شیر وتخم مرغ است)، شکلات، غذاهای دریایی، گوشت گاو و ماهی.

  

مزایای رژیم وی بی 6 در مقابل دیگر رژیم ها

به طور جهانی ، خوردن یک رژیم غذایی با وعده‌های بیشتر راهکاری برای بهبود سلامتی فرد و کاهش جذب کالری به رسمیت شناخته شده است. در این رژیم شما فقط باید بخشی از زمان را برای گیاه خواری تنظیم کنید که در مقایسه با رژیم های سخت گیرانه تر، گرفتن رژیم بلند مدت را آسان تر می‌کند.

 

معایب رژیم غذایی  VB6

رژیم گیرنده نمی‌تواند هرچیزی را که می‌خواهد پس از ساعت 6 بعدازظهربخورد درواقع باید غذاهایی که دارای چربی ترانس و چربی بلند هستند را از لیست غذاهای خود حذف کند.