آرشیو، 19 مهر 1396 - 23:01

زنگ خطر افزایش شدت و میزان خشونت

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که میزان و شدت خشونت بالا رفته، اظهار کرد: این موضوع زنگ خطری برای همه ماست.

 به گزارش امید بانوان؛ خشونت هر نوع بدرفتاری است که از یک نفر سر می‌زند و باعث آسیب دیدن یا آزار یک نفر دیگر یا چند نفر دیگر می‌شود، اگر کسی این نوع بدرفتاری را داشته باشد، می‌گوییم که او رفتار خشنی دارد و خشونت می‌کند و اگر کسی هم رفتار خشن او را قبول یا تحمل کند و سعی نکند که جلوی او را بگیرید، می‌گوییم که او قربانی خشونت یا بدرفتاری، یک آدم خشن شده است.

درخشان‌نیا در ادامه سخنانش با بیان این که امسال سند راهبردی حمایت‌های روانی اجتماعی از قربانیان خشونت در حال انجام است، تصریح کرد: این اقدام کار تخصصی است که فراخوان از دانشگاه‌های مادر انجام گرفته که قرار است یکی از دانشگاه‌های مطرح در تهران این سند راهبردی را برای ما تدوین کند. وی در تشریح این سند بیان داشت: تمامی حمایت‌های روانی و اجتماعی و این که برنامه‌ریزی بایستی چگونه باشد تا قربانیان خشونت کمترین آسیب را داشته باشند و حتی رویکرد اجتماعی در آن مد نظر است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی خاطر نشان کرد: بیش از 160 فعالیت در بهزیستی تعریف شده اما مردم از همه این فعالیت‌ها با خبر نیستند.

نخستین خانه امن و مرکز حمایت از دختران در معرض آسیب روز چهارشنبه با حضور فریبا درخشان‌نیا مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور در گیلان گشایش یافت.

انتهای پیام/

کدخبر: 547


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise