آرشیو، 19 مهر 1396 - 23:18

22 خانه امن برای زنان تحت خشونت خانگی در کشور

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی گفت: هم اکنون 22 خانه امن ویژه زنان تحت خشونت خانگی در استان‌های مختلف کشور فعال هستند.

کرج - امید بانوان؛ ایرنا نوشت؛  فریبا درخشان‌نیا روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت افتتاح اولین خانه امن در گیلان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در بهزیستی استان در رشت اظهار داشت: از این تعداد، 15 مرکز غیردولتی و هفت مرکز دولتی در استان‌هایی از جمله مرکزی، قم، گلستان، اصفهان، چهار محال و بختیاری، ایلام، سیستان و بلوچستان ارائه خدمات می‌کنند.

وی با بیان این که خانه امن پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است، افزود: این زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محل امن دارند.

وی با اشاره به ارائه تمامی حمایت‌های روانی اجتماعی از زنان در خانه امن، بیان کرد: در خانه امن، مداخلات به صورت کوتاه مدت برای پاسخگویی به نیازهای اساسی مانند خوراک، پوشاک، سرپناه و امنیت و مداخله‌های بلند مدت شامل اقدامات تخصصی به منظور حمایت و توانمندسازی مراجعان انجام می‌شود و به صورت شبانه‌روزی در دسترس است.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور با بیان این که مدت زمان اقامت زنان تحت خشونت خانگی بر اساس دستورالعمل چهار ماه است، اضافه کرد: این مدت پس از بررسی‌های کارشناسانه قابل تمدید است.

وی با بیان این که در خانه‌های امن مددکار اجتماعی، روانشناسان بالینی ، مشاور حقوقی، پزشک و روانپزشک فعالیت دارند، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی از طریق خط تلفن 123 یکی از راههای معرفی زن تحت خشونت و پذیرش وی در خانه امن است.

درخشان نیا بیان داشت: تا پایان سال جاری، در صورت تمایل بهزیستی استان‌ها، خانه امن در سایر استان‌های فاقد این خانه، دایر می‌شود. فعالیت 200 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران استان گیلان در رشت بیان داشت: در زمان حاضر، 200 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است.

وی خدمات به زنان در بخش های همسر آزاری و خشونت خانگی را از جمله فعالیت‌های مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در کشور عنوان و اظهار کرد: بر اساس فعالیت‌های سال گذشته، یک هزار و 600 زن در کشور تحت خشونت قرار گرفتند که بخشی از آنها به خانه امن هدایت شدند.

درخشان‌نیا با بیان این که رویکرد سازمان بهزیستی حمایت از همه زنان تحت خشونت است، اضافه کرد: بر اساس طبقه‌بندی خشونت شامل جسمی، روانی و اقتصادی است که بیشترین خشونت‌ها در استان‌ها، جسمی و روانی است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 548


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise