آرشیو، 15 فروردین 1397 - 15:57

چطور با استرس‌های سال نو مقابله کنیم؟

بسیاری از ما درباره آن چه سال جدید با خودش برای مان به همراه خواهد آورد، استرس داریم چون نمی‌دانیم بعد از آن که شور و حال لحظه تاریخی تحویل سال را پشت سر گذاشتیم، چه روزها، ساعات و لحظاتی را پیش رو خواهیم داشت.

کرج - امیدبانوان؛ هر سال به نام یک حیوان نام گذاری می شود و شوخی با نام حیوان سال آینده، یکی از پربازدیدترین پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی است.

تصویر یک سگ آرام با این توضیح که برای سال آینده توقع چنین سگی را داریم در کنار تصویری از یک سگ عصبانی و توضیح این که در واقعیت این سگ در انتظارمان است، استرس نو شدن سال را به انسان وارد می کند!

بسیاری از ما درباره آن چه سال جدید با خودش برای مان به همراه خواهد آورد، استرس داریم چون نمی دانیم بعد از آن که شور و حال لحظه تاریخی تحویل سال را پشت سر گذاشتیم، چه روزها، ساعات و لحظاتی را پیش رو خواهیم داشت و سال جدید واقعا چه ارمغانی برای ما به همراه خواهد آورد؟

تعطیلات سال نو هم بخش دیگری از ماجراست و تصمیم‌های جدیدی که در این فرصت فراغت باید برای سال جدید بگیریم و خود را برای آغاز یک سال دیگر آماده کنیم، آن را برای بسیاری از ما پر استرس می‌سازد. با این حال و برای کنترل این استرس، توصیه هایی برای شما داریم.

در سال نو تغییرات مثبت زندگی‌تان را قدر بدانید سرزنش کردن خودتان به خاطر همه کارهایی که سال گذشته نتوانستید انجام دهید، تاثیر منفی بر روحیه‌تان می‌گذارد و استرس زیادی را درباره سال جدید به شما وارد خواهد کرد. چیزی که باید به آن فکر کنید این است که سال 96، شما را بزرگ تر و عاقل‌تر ساخته و دانسته‌های تازه‌ای از خودتان و جایگاه‌تان در اجتماع به شما داده است.

به احتمال زیاد در طول امسال، بیش از یکی دو تغییر مثبت را در زندگی‌تان تجربه کرده‌اید، حتی تغییرات کوچکی مثل کم کردن مصرف نوشابه یا صرف وقت کمتر در فضای مجازی. هرگونه پیشرفتی را که احساس می‌کنید در سال گذشته به آن دست یافته‌اید قدر بدانید.

همیشه اذعان به کارهایی که به خوبی از پس انجام شان برآمده‌اید، ارزشمند است. در سال نو زمانی را به خودتان اختصاص بدهید بیشتر ما وقتی استرس داریم از هرکسی مراقبت می‌کنیم جز خودمان. اصطلاحاتی مانند مراقبت از خود یا زمانی برای خود، ممکن است کلیشه‌ای یا خودخواهانه به نظر برسند اما ضرورتی هستند که در روزگار ما به شدت نادیده گرفته می‌شوند. ا

ین که سال جدید را با داشتن برنامه برای اختصاص دادن وقتی به خودتان آغاز کنید، اهمیت زیادی دارد. اگر احساس خوبی درباره خودتان نداشته باشید، هیچ کدام از اهدافی که برای سال جدید تعیین می کنید یا تصمیم هایی که می‌گیرید اهمیتی نخواهند داشت. اساسا هر کاری را که تشخیص می‌دهید در مراقبت از خود به شما کمک می‌کند، تا جایی که می‌توانید در برنامه تعطیلات بگنجانید تا وقتی به زندگی روزمره در سال جدید برمی‌گردید، احساس تحت فشار بودن زیر بار کار نداشته باشید.

اجازه دهید روزهای آغازین سال، یک دوره بازیابی و توانمند سازی باشد که ذهن و جسم شما را برای شروع سال جدید پاک سازی می‌کند. در سال نو تصمیم های کمال گرایانه نگیرید صرف نظر از نوع تغییرات خاصی که می‌خواهید در سال جدید ایجاد کنید، اگر تصمیم‌هایی که برای سال پیش رو می‌گیرید با روش سنتیِ تعیین یک هدف بزرگ و تلاش برای دست یابی سریع به آن تعیین شود، می‌تواند به شدت استرس‌زا باشد.

به عنوان مثال، از حالا به بعد، من هر روز یک ساعت ورزش می‌کنم یا از حالا به بعد، من خانه را کاملا تمیز نگه خواهم داشت و ... . دلیلش این است که ایجاد تغییر در عادت‌ها، کار مشکلی است، همین!

ایجاد تغییرات بزرگ بدون هیچ گونه اشتباهی، دشوارتر هم خواهد بود و تصمیم‌هایی که به شکل سنتی گرفته می‌شوند هیچ جایی برای اشتباه یا بازگشت باقی نمی‌گذارند.

این شرایط، عمل به تصمیم‌ها را به نوعی تمرین کمال گرایی تبدیل می‌کند که برای هرکسی استرس زاست. اگر می‌خواهید در انجام تصمیم‌های تان استرس کمتری داشته باشید، قالب دیگری برای اهداف تان تعیین کنید. گام‌های بسیار کوچکی بردارید و برای پیشرفت‌های کوچک به خودتان جایزه بدهید. مطمئن باشید موفقیت بیشتر و استرس کمتری خواهید داشت.

انتهای پیام/

کدخبر: 567


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise