آرشیو، 25 مرداد 1397 - 23:24

تاثیر آسپرین در کاهش ریسک ابتلا به عفونت HIV در زنان

محققان معتقدند آسپرین می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در زمینه کاهش ریسک ابتلا به عفونت HIV استفاده شود.

کرج - امید بانوان؛ مهر نوشت؛ برخی مطالعات نشان می دهند مصرف روزانه آسپرین موجب پیشگیری از ابتلا به HIV می شود و تاثیر آن در زنان بیش از مردان است. اگرچه این یافته به معنای عدم نیاز به اقدام پیشگیرانه در روابط جنسی نیست.

آسپرین به عنوان یک داروی غیراستروئیدی ضدالتهابی برای درمان تب، دردهای خفیف تا متوسط نظیر دردهای عضلانی، دندان درد، سرماخوردگی و سردرد و همچنین برای کاهش لختگی خون در افراد در معرض سکته و حمله قلبی تجویز می شود.

حال محققان کانادایی دریافته اند که آسپرین می تواند تا ۳۵ درصد به کاهش ابتلا به عفونت HIV در زنان کمک کند.

HIV یک ویروس انتقال یافته از راه جنسی است که سلول های هدف در ناحیه تناسلی یک فرد را دچار عفونت می کند. مطالعات اولیه نشان دادند که التهاب می تواند موجب افزایش تعداد سلول های هدف در اندام های تناسلی شود.

محققان دانشگاه مانیتوبا کانادا این تئوری را با دادن دوز پایین داروی ضدالتهابی به گروهی از زنان در کنیا آزمایش کردند.

محققان بعد از شش هفته مشاهده کردند تعداد سلول های هدف HIV در اندام تناسلی این زنان تا ۳۵ درصد کاهش یافته بود. بعد از چندین سال مصرف آسپرین این زنان مبتلا به این عفونت نشده بودند.

زنان انتخاب شده برای این مطالعه در معرض ریسک بالا ابتلا به HIV قرار داشتند. البته این زنان در طول مطالعه در معرض ویروس HIV قرار نگرفته بودند و میزان سلول های هدف HIV در آنان تحت کنترل بود.

محققان به این نتیجه رسیدند افراد فعال جنسی باید علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، مصرف آسپرین را هم در نظر بگیرند.

محققان تاکید می کنند برای بررسی میزان دوز مناسب آسپرین که می تواند برای زنان مفید و سودمند باشد، نیاز به مطالعات بیشتری است.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 585


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise