آرشیو، 12 شهریور 1397 - 11:48

امیدی به پرداخت حق‌عائله‌مندی دختران مجرد نیست

علی الهیار معتقد است در بحث بازگشت حق‌عائله‌مندی دختران مجرد به فیش حقوقی آنها اوضاع چندان خوب پیش نمی‌رود و امیدی به بازگشت این بند به فیش حقوقی فرهنگیان زن مجرد نیست.

کرج - امید بانوان؛ علی الهیار، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش در حاشیه نمایشگاه عملکرد یک‎‌ساله وزارت آموزش‌ و پرورش درباره حذف بند سختی کار معلمان و بازگشت دوباره آن به فیش حقوقی فرهنگیان گفت: سال 91 دیوان عدالت اداری اعلام کرد که مصوبه سختی کار خلاف قانون است و موضوع در دیوان محاسبات بررسی شد که این دیوان نیز اعلام کرد آموزش و پرورش راه را اشتباه رفته است.

وی ادامه داد: در سال 94 محکمه تجدید نظر دیوان محاسبات موضوع را بررسی و تأیید کرد که روش آموزش و پرورش برای اعمال سختی کار اشتباه بود چرا که از دفتر وزیر تا آموزگاران مناطق محروم 120 امتیاز سختی کار را گرفته‌اند. به دلیل اجرای بند سختی کار برای سه مدیر کل استانی آموزش‌ و پرورش حکم جلب صادر شد بنابراین مجبور شدیم که برای حل مشکل فکری کنیم و هم اکنون جایگزینی 120 امتیاز سختی کار را به روش‌های دیگر مدنظر داریم تا این رقم در فیش حقوقی معلمان جبران شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: در بحث بازگشت حق‌عائله‌مندی دختران مجرد به فیش حقوقی آنها به نظر می‌رسد اوضاع چندان خوب پیش نمی‌رود و امیدی به بازگشت این بند به فیش حقوقی فرهنگیان زن مجرد نیست.

فرحناز مینایی‌پور، مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش در همین مورد گفت: عدم پرداخت حق عائله‌مندی به افراد مجرد یک قانون است و اگر قرار باشد این مسئله مجدد به فیش حقوقی زنان مجرد فرهنگی برگردد باید نمایندگان زن مجلس برای تغییر قانون تلاش کنند اما بحث برگرداندن سختی کار معلمان با چانه‌زنی‌ میان دستگاه‌ها امکان پذیر است.

وی افزود: خیلی از مردان فرهنگی هم مجرد هستند و از پدر و مادر خود نگهداری می‌کنند مگر به آنها حق عائله مندی پرداخت می‌شود؟ در بحث پرداخت حق عائله‌مندی به زنان مجرد اختلاف نظر وجود دارد و برخی افرارد می‌گویند چرا باید فرهنگیان زن مجرد از این امتیاز برخوردار شوند و کسی برای دفاع از آن و تبدیل شدنش به قانون اقدامی نکرده است.

کدخبر: 605


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise