آرشیو، 19 آبان 1397 - 10:37

در آستانه هفته کتاب؛

مدیرکل کتابخانه عمومی البرز با مسئولان البرز دیدار کرد

مدیرکل کتابخانه عمومی البرز با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش همکاری‌ها، با مدیران و مسئولان استان دیدار و گفتگو کرد.

کرج - امید بانوان؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، در آستانه هفته کتاب، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه عمومی البرز با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش همکاری ها با اصغر ترکیان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان، دیدار و گفتگو کرد.

این نشست که به منظور بررسی روش های جدید ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه برگزار شد، نحوه مشارکت و همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی با دانشگاه فنی استان و استفاده از ظرفیت‌های هر دو ارگان جهت ترویج کتابخوانی بین اعضای کتابخانه‌ها و دانشجویان دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

هراتی با حضور در شهرداری کرج با علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج، دیدار و گفت و گو کرد. وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در دوره سه ماهه مدیریت خود در اداره کتابخانه‌های عمومی استان، گفت: با توجه به غیر دولتی بودن نهاد کتابخانه‌های عمومی، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری، بسیار حائز اهمیت است.

کمالی زاده ضمن اعلام خبر ساخت و احداث باغ کتاب در کرج با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی، برای پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی به صورت علی الحساب ماهانه، اعلام آمادگی کرد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به همراه معاون و کارشناسان ستادی خود با حجت الاسلام مهدی قدس، نماینده دفتر آیت الله سیستانی در استان البرز دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار پیرامون نحوه استفاده از موقوفات مرحوم فاتح یزدی، برای احداث کتابخانه مرکزی در شهر کرج بحث و بررسی شد. طبق وصیت‌نامه فاتح یزدی، بخشی از اموال آن مرحوم به احداث کتابخانه اختصاص یافته است.

سعید صفری، شهردار محمدشهر کرج با حضور در اداره کل کتابخانه‌ها با هراتی، دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار، هراتی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: با توجه به غیر دولتی بودن نهاد کتابخانه‌های عمومی، پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری،را  بسیار حائز اهمیت دانست.

حسین قهرمان پور، رئیس شورای شهر کمالشهر و  رئیس شورای شهرستان کرج  با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، با هراتی،دیدار و گفت و گو کرد. قهرمانی پور ضمن اعلام آمادگی همکاری شورای شهرستان کرج و شورای شهر کمالشهر، خواستار راه‌اندازی کتابخانه عمومی در پیشاهنگی کمالشهر کرج شد.

کدخبر: 629


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise