آرشیو، 21 آبان 1397 - 14:32

دشت‌گرد:

مسیر تخلفات ساختمانی در کرج هموارتر از سایر کلانشهرهای کشور است

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: مسیر تخلفات ساختمانی در کرج به نسبت سایر کلانشهرهای کشور هموارتر است.

کرج - امید بانوان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج، سارا دشتگرد صبح امروز (یکشنبه 20 آبان) در یکصدمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از مبالغ غیرکارشناسی جرایم کمیسیون ماده صد (رسیدگی به تخلفات ساختمانی)، گفت: در سایر کلانشهرهای کشور از جمله همدان مبالغ جرایم ماده صد به میزانی است که سازندگان به هیچ وجه رغبتی برای تخطی از پروانه ساختمانی نشان نمی دهند و در نتیجه شهرسازی و معماری روی روال استاندارد خود پیش می روند.

وی گفت: اما عکس این قضیه در کرج صادق است و مبالغ غیرکارشناسی و پایین جرایم ماده صد موجب شده تا اکثر سازندگان مشتاق به تخلف ساختمانی باشند که البته نتیجه این شهرفروشی و تراکم فروشی و پدید آمدن درآمدهای ناپایدار چیزی جز فقر سرانه های خدماتی و بروز مشکلات جدید برای شهروندان و البته مدیریت شهری نیست.

این مسئول شهری اظهار کرد: در بسیاری موارد کمیسیون های تخصصی به جای آنکه مانع از شهرفروشی شوند اما آرای غیرواقعی صادر می کنند و منافع عمومی نادیده گرفته می شود. مشخص نیست چگونه با تجاوز به خط آسمان و زیر پا گذاشتن اصول و مبانی شهرسازی و معماری موافقت می شود؟ ما به بهای ناچیز به شهرفروشی روی آورده ایم!

در بخش دیگری از این جلسه منصور وحیدی نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج از مبالغی که کارشناسان رسمی برای قیمت گذاری ها تعیین می کنند، به شدت انتقاد کرد و بسیاری از آنها را غیرواقعی دانست.

وی گفت که شهرداری کرج در مواردی که کارشناسان نرخ عادلانه را برای قیمت گذاری اعلام نکرده اند، نباید زیر بار توافق و معامله برود و همواره صیانت از حقوق مادی و معنوی شهر و شهروندان را سرلوحه خویش قرار دهد.

انتهای پیام/

کدخبر: 639


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise