آرشیو، 22 آبان 1397 - 13:36

عفو بین الملل جایزه «سفیر وجدان» را از «آنگ سان سوچی» پس گرفت

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که معتبرترین جایزه این سازمان موسوم به «جایزه سفیر وجدان» را از رئیس دولت موقت و غیرنظامی میانمار پس می گیرد.

کرج- امید بانوان؛ مهر نوشت: سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه در تارنمای رسمی خود اعلام کرد که «جایزه سفیر وجدان» (the Ambassador of Conscience Award) معتبرترین جایزه حقوق بشری خود را از «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار به دلیل خیانت شرم آور او به ارزشهایی که سابقاً حامی آنها بشمار می‌رفت، پس می گیرد.

روز یازدهم نوامبر، «کومی نیادو» دبیرکل سازمان عفو بین الملل در نامه ای خطاب به آنگ سان سوچی به وی اطلاع داد که این سازمان جایزه سال ۲۰۰۹ را لغو خواهد کرد.

نیادو ضمن ابراز ناامیدی از اینکه آنگ سان سوچی از اقتدار و اختیار سیاسی و اخلاقی خود برای حراست از حقوق بشر، عدالت یا برابری در میانمار استفاده نکرده است، به بی اعتنایی آشکار وی نسبت به جنایات وحشیانه ارتش میانمار و عدم تساهل در برابر آزادی بیان اشاره کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: «به عنوان سفیر وجدان سازمان عفو بین الملل، ما انتظار داشتیم که شما با به کار بردن اقتدار اخلاقی خود به اعتراض علیه بی عدالتی در هرجایی که شاهد آن هستید، ادامه دهید... امروز ما عمیقاً مأیوس شدیم که شما [آنگ سان سوچی] دیگر سمبل امید، شجاعت، و دفاع پایدار از حقوق بشر نیستید». گفتنی است از زمانی که آنگ سان سوچی در آوریل ۲۰۱۶ رهبری دولت دوفاکتو و غیرنظامی میانمار را برعهده گرفت، دولت تحت ریاست وی به طور فعالانه ای به ارتکاب یا تداوم موارد نقض حقوق بشر پرداخته است. سازمان عفو بین الملل به طور مکرر قصور و غفلت آنگ سان سوچی و دولت وی در اعتراض به جنایات وحشیانه ارتش میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین این کشور را که سالها مورد تبعیض نژادی قرار گرفته اند، مورد انتقاد قرار داده است.

 

کدخبر: 644


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise