آرشیو، 21 خرداد 1394 - 19:32

معرفی مختصری از کتاب ماندگار «آفتاب حصار»

حصار هنوز غرق در گرمای آفتاب است

این کتاب، شرح خاطرات اهالی "حصار کرج"، از حضور امام خمینی (ره) در کرج است. امام خمینی، سه ماه تابستان 1339 را به دلیل آب و هوای مناسب کرج در خانه یکی از معتمدین کرجی به نام حاج محمدعلی ملک‌خانی گذرانده‌اند.

کرج - امید بانوان؛ این کتاب، شرح خاطرات اهالی "حصار کرج"، از حضور امام خمینی (ره) در کرج است. امام خمینی، سه ماه تابستان 1339 را به دلیل آب و هوای مناسب کرج در خانه یکی از معتمدین کرجی به نام حاج محمدعلی ملک‌خانی گذرانده‌اند. ایشان همچنین طی سال‌های 1339 تا 1341 به‌واسطه آشنایی با "شیخ حسین لنکرانی" یکی از روحانیان با نفوذ در کرج، به این شهر رفت و آمد داشته‌اند.

در آغاز، زندگی‌نامه مختصری از امام برای شناخت بیشتر شخصیت ایشان و سپس معرفی مختصری از استان البرز آمده است. در ادامه، مولفان کتاب به موضوع اصلی کتاب یعنی حضور امام در کرج، در مقاطع مختلف زمانی پرداخته‌اند و بدین منظور خاطرات آشنایان و نزدیکان امام و نیز 19 تن از اهالی حصار کرج را از آن روزها نقل کرده‌اند.

اوضاع سیاسی کرج در زمان حضور امام، اسنادی از آن دوران، اوضاع سیاسی کرج و فعالیت‌های انقلابی مردم کرج و نیز خلاصه‌ای از وقایع سال‌های 1339 تا 1341 موارد دیگری است که در این کتاب آمده است. پایان‌بخش کتاب نیز فهرست منابع و ماخذ و تعدادی عکس و سند است.

.... حاج حسین لنکرانی گفت: "تو دست‌هایت تمیزتر است، بیا این میوه‌ها را در دیس بچین!" میوه‌ها را چیدم و بردم خدمت امام. نتوانستم به چشم‌هایش نگاه کنم. سینی را مقابل ایشان گرفته بودم، سرم زیر بود. آنقدر ابهت داشت که نمی‌شد به چشم‌هایش نگاه کنی...

چاپ اول (1392) کتاب آفتاب حصار: تاریخ شفاهی حضور امام خمینی در کرج طی سال‌های 1339 تا 1341، با مصاحبه، تدوین و پژوهش سعیده محرمی و سمیر کتف و بازنویسی خسرو عباسی خودلان، در 174 صفحه به همت حوزه هنری استان البرز و همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و شهرداری کرج، از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به کافه کتاب سما به نشانی کرج، بلوار امامزاده حسن (ع)، بین مصلی و چهارراه مصباح مراجعه کنند. (شماره تماس فروشگاه 32202013)

انتهای پیام/ 

کدخبر: 65


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise