آرشیو، 26 آبان 1397 - 15:15

ادامه مدیریت دنیا با روند فعلی موجودیت انسان را به خطر می‌اندازد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: دولت امروز به واسطه مسایلی که با آن رو به رو است، نیاز به جلب مشارکت مردم و اعتمادسازی دوباره دارد‌.

کرج- امید بانوان؛ ایلنا نوشت: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در اولین برنامه از سلسله نشست های تخصصی"تجارب زیسته زنان مدیر" تحت عنوان (مدیریت توسعه پایدار در دوران معاصر) با حضور رؤسای دستگاه‌ها، معاونان، مشاوران، مدیران، اساتید و پژوهشگران که در مرکز آموزشی مدیریت دولتی برگزار شد، بیان کرد: امروز یکی از چالش‌های مهم در دنیا بحث حکم روایی خوب و کارآمدی است که فقط مختص ایران نیست و اینکه چطور سازمان‌ها، دولت‌ها و مجامع بین المللی را مدیریت کنیم، یکی از چالش‌های امروز است. وی ادامه داد: امروز ناکارآمدی در جهان خیلی زیاد است و ما برای برون رفت از این مسایل نیاز به اثربخشی و تحول داریم.

ابتکار با اشاره به اینکه چهل سال است که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، توضیح داد: ما امروز نیاز به افق گشایی داریم و این به معنای نادیده گرفتن اصول اولیه و متعالی انقلاب نیست، بلکه بر عکس نتوانستیم انتظارات را برآورده کنیم.

وی در خصوص مدیریت زنان توضیح داد: در اشاره به این موضوع باید دو نکته را مطرح کنیم که در ابتدا بحث استعدادهای ذاتی زنان و دومی نگرش توسعه پایدار است که به عنوان آینده انسان که جانشین خداوند بر روی زمین است ارتباط پیدا می‌کند.

اگر ما اعتقاد داریم که خلیفة الله هستیم باید امور را با جهت گیری الهی پیش ببریم و نمی‌توانیم نگراش توسعه پایدار نداشته باشیم. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ادامه مدیریت دنیا با روند فعلی موجودیت انسان را به خطر می اندازد. توسعه پایدار و محیط زیست موضوع غربی نیست و دین ما تاکید بسیار روی این موضوع دارد. یکی از عناصر مهم نظام‌های کارآمد بحث شفاف سازی و کارایی است و این موضوع عنصر لاینفک مردم سالاری است.

ابتکار با تاکید بر هوش عاطفی گفت: یکی از موضوعاتی که امروز خیلی روی آن تاکید می شود هوش عاطفی است که می تواند تحول آفرین باشد و بسیج اجتماعی ایجاد کند. دولت امروز به واسطه مسایلی که با آن رو به رو است نیاز به جلب مشارکت مردم و اعتماد سازی دوباره دارد‌ که مهم ترین آن مدیران زن هستند. محورهای خودشناسی، خود کنترلی، داشتن انگیزه، جلب حمایت‌ها و مهارت‌های اجتماعی موضوعی است که اگر زنان روی آن کار کنند می‌توانند مدیران موفقی باشند. و با اشاره به اینکه ۴۰ در صد از کارمندان دولتی جمهوری اسلامی زن هستند، گفت: خیلی از این زنان تواتمندی‌های علمی، تجربی و اداری کافی را دارند فقط فرصت نبوده و در رقابت ها به اینها میدان داده نشده است.

این رقابت های باید عادلانه باشد و به این زنان فرصت داده شود. خوشبختانه در آمارهای کلان ما در ستاد شاهد رشد ۱۶.۵ درصدی مدیریت زنان را داشته ایم و در استانداری ها این آمار بیشتر بوده و حدود ۶۰ درصد رشد داشته است. ابتکار افزود: توانمندی زنان خیلی بالاست و البته نگاه ها هم به مقوله زنان خیلی بهتر شده است. وی به اطلس وضعیت زنان اشاره کرد و گفت: به زودی نرم افزاری با عنوان اطلس وضعیت زنان که به شرایط زنان در استان های مختلف مربوط می شود رونمایی خواهد شد. ابتکار در خصوص منابع انسانی گفت: بهتر است با همین نیروهایی که داریم کار کنیم و باید به همین ها انگیزه بدهیم و تغییری در آنها ایجاد کنیم که البته این کار در بخش غیردولتی خیلی خوب جواب می‌دهد باید به این ها فرصت بدهیم و قدرشان را بدانیم.

 

کدخبر: 651


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise