آرشیو، 27 آبان 1397 - 11:29

عضو فراکسیون زنان مجلس

نمی توان پذیرفت که زنان شایسته برای تصدی سمت «استاندار» نداریم

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: نمی توان پذیرفت که زنان شایسته و توانمند برای تصدی سمت استاندار، وزیر و ... نداریم لذا امیدواریم که در این اقدام، وزارت کشور نشان دهد که به شعارهای دولت مبنی بر شایسته سالاری و در کنار آن، دیدگاه های به دور از تبعیض جنسیتی توجه داشته و اقدام مثبتی در این راستا انجام خواهد داد.

کرج- امید بانوان؛ برنا نوشت: قانون منع به کارگیری از بازنشستگان به مرحله اجرایی شدن  رسیده است. در حالی که در سند قانون برنامه ششم به ارتقاء زنان در پست های مدیریتی تاکید شده اما در لیست انتخاب وزیران و استانداران تاکنون هیچ زنی برای تصدی این پست معرفی نشده است. حال این موضوع جای سوال دارد که آیا زنان کشور توانمند و شایسته تصدی پست وزارت، استاندار و ... نیستند یا زور رجال تصمیم گیرنده بر زنان می چربد؟

برای پاسخ به این سوال با سیده فاطمه حسینی- عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده ایم.

وی به برنا توضیح داد: هنگامی که رئیس جمهور در مجلس حضور پیدا کرده و اشاره می کند، بنده بنا داشتم 3 خانم را به عنوان وزیر انتخاب کنم اما این امر محقق نشد و نیز در این خصوص توضیح شفافی را نمی دهد، طبیعی است که این مسئله همچنان به صورت مبهم باقی بماند. حسینی افزود: این بار نیز برای معرفی وزرای جدید در کابینه باز هم ما شاهد عدم حضور اسامی زنان در لیست بوده ایم، در بحث معرفی استانداران نیز با توجه به صحبت هایی که با وزیر کشور در مجلس در رابطه با ارتقا مدیریتی زنان در این وزارتخانه داشته ایم، با پیگیری نمایندگان از سال 95 و 96 بالاخره از ابتدای سال 97، وزیر کشور در پاسخ به این سوال به ارائه آمار انتصاب زنان پرداختند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان داشت: واضح است که بر اساس این مطالبه به حق، اکنون معاون وزیر زن، معاون استاندار، معاون فرماندار و تصدی دیگر پست های مدیریتی زنان را شاهدیم که انتظار می رود با توجه به فرصت ایجاد شده در اجرای قانون منع به کارگیری از بازنشستگان و ورود افراد جایگزین باز هم  برای انتصاب زنان شایسته به عنوان وزیر و استاندار توجه بیشتری شود.

حسینی با بیان اینکه در اجرای قانون منع به کارگیری از بازنشستگان نباید زنان از این چرخه حذف شوند، ادامه داد: نمی توان پذیرفت که زنان شایسته و توانمند برای تصدی سمت استاندار، وزیر و ... نداریم لذا امیدواریم که در این اقدام، وزارت کشور نشان دهد که به شعارهای دولت مبنی بر شایسته سالاری و در کنار آن، دیدگاه های بدور از تبعیض جنسیتی توجه داشته و اقدام مثبتی در این راستا انجام خواهد داد. این مقام مسئول در پایان مصاحبه به برنا گفت: انتظار می رود که معاونت زنان ریاست جمهوری نسبت به مسئله حضور زنان در لیست انتصاب پست های استانداری و وزارت، پیگیری داشته باشند چرا که در سند قانون برنامه ششم نیز بر ارتقا مدیریتی زنان تاکید شده است.

 

کدخبر: 654


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise