آرشیو، 5 آذر 1397 - 11:18

کودک‌آزاری و همسرآزاری در صدر تماس‌های 123

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: اغلب مردم از خدمات اورژانس اجتماعی اطلاعات چندانی ندارند.

کرج- امید بانوان؛ ایسنا نوشت: مدیرکل بهزیستی البرز در حاشیه بازدید سرپرست استانداری البرز از شیرخوارگاه امام علی (ع) و اورژانس اجتماعی کرج اظهار کرد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های فردیس، کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ فعال است.

اسد الله حیدری ادامه داد: دو شهرستان طالقان و اشتهارد فاقد اورژانس اجتماعی هستند و درصدد هستیم با ایجاد امکانات لازم نسبت به راه اندازی اورژانس اجتماعی در این دو شهرستان نیز اقدام کنیم. حیدری گفت: در شش ماه اول امسال 45 درصد از خدماتی که اورژانس‌های اجتماعی استان ارائه داده‌اند تماس با 123 بوده، 38 درصد مراجعه افراد آسیب دیده به پایگاه‌های خدمات اجتماعی، بیش از 10 درصد خدمات اجتماعی سیار و بیش از پنج درصد نیز مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی بوده است.

مدیرکل بهزیستی البرز ابراز کرد: در شش ماه اول امسال دو هزار و 525 مورد تماس با 123 گرفته شده که 291 مورد آن مربوط به کودک آزاری، 165 مورد همسر آزاری، 124 مورد اختلافات حاد خانوادگی ، 65 مورد اقدام به خودکشی و بقیه موارد به سایر آسیب‌های اجتماعی مربوط می‌شده است.

وی با اشاره به بخشی از خدمات اورژانس اجتماعی افزود: اسکان موقت اقشار آسیب پذیر، مشاوره، خدمات حمایتی از مراجعین، حمایت حقوقی از آنها، مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی، آموزش و ایجاد شرایط اشتغال مراجعه کنندگان تنها بخشی از خدمات اورژانس اجتماعی است.

این مسئول توضیح داد: با وجود اینکه حدود 19 سال از فعالیت اورژانس اجتماعی در کشور می‌گذرد ولی اکثر مردم از خدمات آن بی‌اطلاع هستند. به همین دلیل از رسانه‌ها درخواست می‌شود در خصوص شفاف سازی فعالیت‌های این مراکز تعامل بیشتری با بهزیستی داشته باشند.

 

کدخبر: 668


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise