آرشیو، 5 آذر 1397 - 13:36

12 باور غلط اما رایج درباره زنان که علم آن‌ها را رد کرده است

کلیشه‌ها و باورهای غلط زیادی درباره زنان وجود دارد که بسیاری از مردم به آن‌ها اعتقاد دارند. اما دانشمندان با آزمایشات و تحقیقات مختلفی پی برده‌اند بیشتر این باورهای رایج درباره زنان اشتباه هستند.

کرج- امید بانوان؛ از قرار معلوم هنوز هیچ کس موفق نشده بفهمد زن‌ها واقعا چه می‌خواهند! با این حال، کلیشه‌ها و باورهای غلط زیادی درباره زنان وجود دارد که بسیاری از مردم به آن‌ها اعتقاد دارند. اما دانشمندان با آزمایشات و تحقیقات مختلفی پی برده‌اند بیشتر این باورهای رایج درباره زنان اشتباه هستند. در ادامه به ۱۲ تصور رایج درباره زنان می‌پردازیم که علم اشتباه بودن آن‌ها را ثابت کرده است.

۱- همه زن ها عاشق بچه هستند

باور رایج این است که زنان به خاطر غریزه مادرانه ای که در وجودشان نهفته است، بیشتر از مردها بچه ها را دوست دارند و برایشان فرقی ندارد بچه خودشان باشد یا بچه دیگران. با این حال، دانشمندان امریکایی تصمیم گرفتند میزان شکایات مشتریان رستوران ها از رفتارها و سر و صدای بچه ها در محیط رستوران ها را بررسی کنند. نتیجه آن بود که به ازای هر ۹ زن، تنها یک مرد از سر و صدا و گریه های بچه ها شکایت داشت. این مسأله را اینطور می توان توضیح داد که زن ها در مجموع توجه بیشتری به بچه ها و رفتارهای آن ها دارند. علاوه بر این، دانشمندان امریکایی پی برده اند پدران بیشتر از مادران با نوزادان خود صحبت می کنند. همچنین مردها می توانند معنای گریه نوزادان را کاملا متوجه شوند و تشخیص دهند که علت گریه  نوزاد گرسنگی، خستگی یا کمبود توجه و غیره است.

۲- زن ها هوش کمتری دارند

دانشمندان معتقدند هوش زن ها عمدتا در سطح متوسط قرار دارد، یعنی توانایی های ذهنی آن ها به ندرت خیلی پایین یا خیلی بالا است. چند سال قبل، دانشمندان امریکایی دست به تحقیقی بر روی دانشجویان دانشگاه های امریکا زدند. نتیجه تست ها نشان داد به طور میانگین، نمرات دخترها در این تست ها پراکندگی کمتری داشت، در حالی که پسرها هم در بالا و هم در پایین سطح متوسط قرار داشتند. یعنی جمعیت افراد کم هوش در میان مردان بیشتر و شاخص میانگین هوش در میان زنان بالاتر است.

۳- زن ها کمتر تحمل دردهای جسمانی را دارند

روانشناسان ایتالیایی معتقدند با وجود آنکه هورمون مردانه تستوسترون در بدن مردان مانند نوعی مسکن طبیعی به آن ها کمک می کند درد را تحمل کنند، زن ها توانایی بیشتری در تحمل درد دارند. زنان در بدن خود هورمون تستوسترون کمتری دارند اما درد را بهتر تحمل می کند. سیستم ایمنی مردان در مجموع ضعیف تر است چون تستوسترون خیلی زیادی در خون آن ها وجود دارد. علاوه بر این، مردان در مواجهه با خون ۱۰ برابر بیشتر از زنان از هوش می روند. چون زن ها به دلیل ویژگی های طبیعی بدن شان مکرراٌ با خون مواجه می شوند و این مسأله از نظر آن ها چیز عجیب و ترسناکی نیست.

۴- زن ها خوب کار نمی کنند

باور عمومی این است که مردها بهتر کار می کنند و به همین دلیل درآمد بیشتری دارند. به علاوه، تحقیقات دانشمندان امریکایی نشان داده است زنان در رابطه با استخدام هم با تبعیض جنسیتی مواجه هستند. این دانشمندان چند رزومه ی کاری به دانشگاه های مختلف امریکا فرستادند. رزومه ها از همه نظر یکسان بودند، اما تعدادی از آن ها به نام یک مرد و تعدادی دیگر به نام یک زن بود. نتیجه آن بود که رزومه هایی که به نام مردان بودند پیشنهادهای کاری بیشتری دریافت کردند و حقوق پیشنهادی برای آن ها مبلغ بالاتری بود

. ۵- زن ها ترسوترند

تحقیقات دانشمندان آلمانی نشان می دهد زن ها مخاطرات یک موقعیت را کمتر تشخیص می دهند و راحت تر می توانند بدون فکر دست به کارهای خطرناک بزنند. در عین حال، زن ها حتی زمانی که به ترس خود پی می ببرند، آمادگی بیشتری برای غلبه بر آن دارند.

۶- زن ها چیزهای پر زرق و برق را دوست دارند

فکر می کنید اگر زنی با یک لباس چین دار، سر قرار عاشقانه اش برود، یعنی از چین لباس خوشش می آید؟ احتمالا جواب تان مثبت است. اما اگر اینطور باشد، آیا می توان گفت که ماهیگیر به این دلیل برای صید ماهی از کرم استفاده می کند که خودش دوست دارد آن کرم را بخورد؟ به همین خاطر می توانیم نتیجه بگیریم که در وهله اول این مردان هستند که  زیورآلات و لباس های پر زرق و برق زنانه را دوست دارند. در حالی که بیشتر زن ها در خانه لباس هایی راحت و معمولی به تن می کنند.

۷- جمعیت زن ها بیشتر است

به طور متوسط، به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۷ پسر متولد می شود. البته این آمار بدون در نظر گرفتن کشورهایی مثل چین و هند است که این عدم توازن در آن ها به طور ساختگی ایجاد می شود. به گفته ی دانشمندان، در ۵۰ سال گذشته جمعیت زنان با کاهش رو به رو شده و این مسأله تقریبا در همه کشورها وجود دارد. حتی در کشورهایی که جمعیت زن ها بیشتر است، تنها توضیحی که برای آن وجود دارد این است که نرخ مرگ و میر مردان در این کشورها بالاتر از زنان است.

۸- زنان ضعیف ترند و نمی توانند خود را به خوبی با زندگی وفق دهند

باور رایج این است که مردان در مقایسه با زنان پرخاشگری آشکار بیشتری دارند، اما دانشمندان پی برده اند که این مسأله درست نیست. به علاوه، زن ها بهتر می توانند خود را با زندگی وفق دهند و هر نوع مشکلی را تحمل کنند. به اعتقاد دانشمندان، علت این مسأله به کروموزوم XX در دی‎ان‎ای زن ها بر می گردد. این ویژگی، زن ها را در برابر بسیاری از بیماری های ژنتیکی مثل دیستروفی ماهیچه ای و هموفیلی مقاوم کرده است. گرچه بدن زنان ۲۴ درصد کمتر از بدن مردان توده عضلانی دارد، اما زن ها بهتر می توانند بسیاری از موقعیت های دشوار مثل گرسنگی طولانی مدت، تشنگی یا تغییرات دمایی شدید را تحمل کنند. علاوه بر این، زنان بهتر می توانند در برابر عفونت ها مقاومت کنند.

۹- زن ها به طور متوسط بیشتر عمر می کنند

حقیقت آن است که این زن ها نیستند که بیشتر عمر می کنند، بلکه مردان هستند که زودتر از دنیا می روند. ریسک بروز نقص در سیستم قلبی عروقی بدن در مردان ۳۶ تا ۵۰ ساله بیشتر است. در عین حال، زنان در همین بازه سنی از چنین مشکلاتی در امان هستند چون هورمون زنانه استروژن در بدن آن ها از رگ های آن ها محافظت می کند. بعد از ۵۰ سالگی، احتمال برخورداری از یک زندگی طولانی و شاد در میان مردان و زنان به یک اندازه است.

۱۰- زن ها بیشتر شیرینی و مردها بیشتر گوشت دوست دارند

باور رایج این است که مردها به پروتئین حیوانی نیاز دارند، در حالی که زن ها بیشتر مواد غذایی سبک و ترجیحاً شیرین را دوست دارند. اما حقیقت آن است که مردان آنقدرها به پروتئین حیوانی نیاز ندارند و می توانند پروتئین گیاهی را جایگزین آن کنند. اما بدن زنان به گوشت نیاز دارد تا سیستم تناسلی آن ها عملکرد درستی داشته باشد و ریسک به دنیا آوردن فرزندان بیمار کاهش پیدا کند. این روزها، متخصصان تغذیه برای زنان گیاهخوار رژیم های غذایی مکمل و همین طور مکمل های ویتامین تجویز می کنند تا کمبودهای رژیم غذایی گیاهخواری تا حدودی برطرف شود و مشکلی برای فرزندان آینده این زنان به وجود نیاید.

۱۱- زن ها تمیزترند

علم این باور رایج را هم رد کرده است. دانشمندان امریکایی با بررسی تلفن ها، کامپیوترها، کیبوردها، جعبه ها و کیف های گروهی از کارمندان زن و مرد پی بردند در وسایل کارکنان زن ۴ برابر بیشتر از وسایل کارکنان مرد باکتری انباشته شده بود. به گفته دانشمندان، علت این مسأله آن است که زن ها اغلب از مواد آرایشی مختلفی استفاده می کنند که محیط مناسبی برای رشد باکتری ها و میکرو ارگانیسم ها به وجود می آورند.

۱۲- زن ها از مارها و عنکبوت ها بیشتر می ترسند

مردان ۳ برابر بیشتر از زنان دچار عنکبوت هراسی هستند. از طرفی، از گذشته این اعتقاد وجود داشته که مار مانند گربه، حیوان درون زن‌ها است. تصویر مارهای درون موها و دور گردن زن‌ها به سمبلی از مادرسالارها، جادوگرها و کاهنه‌های فرقه‌ها تبدیل شده است. مارها به بو بسیار حساس هستند و به همین دلیل زن ها را راحت تر از مردان تشخیص می دهند و در برخورد با آن ها آرام تر هستند. بوی مردان اغلب، مارها را تهاجمی می‌کند. علاوه بر این، طبق آمارها، مردان ۱۰ برابر بیشتر از زن‌ها مورد حمله مارها قرار می گیرند.

 

کدخبر: 672


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise