آرشیو، 5 آذر 1397 - 16:56

اورژانس اجتماعی، متعهدانه به آسیب‌دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می‌دهد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: مسئله نزدیکی به تهران و سر ریزشدن بخشی از آسیب های اجتماعی پایتخت به کرج هم عامل دیگری است که موجب شکل گیری سکونت گاه‌های غیررسمی و افزایش حاشیه نشینی در اطراف کرج و به تبع آن گسترش آسیب های اجتماعی در این کلانشهر شده است، به همین دلیل توسعه مراکز اورژانس اجتماعی درالبرزمورد توجه قرارداده شده است.

کرج- امید بانوان؛ پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز نوشت: مریم اسماعیلی فرد در روز ملی مبارزه با خشونت علیه زنان با اشاره به اینکه در دهه های اخیر برای گذر از جامعه سنتی و ورود به سطحی از پیشرفت، مسئولان به دنبال راهکارهای مختلف برای توانمندسازی خانواده ها و کاهش آسیب های اجتماعی بوده اند، افزود: یکی از این راهکارها شکل گیری اورژانس اجتماعی توسط سازمان بهزیستی در سال 78 و با هدف کاهش میزان این آسیب ها در کشوربوده است.

وی ادامه داد: جامعه هدف فعالیت های اورژانس اجتماعی در قالب رسیدگی به گزارشاتی مبنی بر  کودک آزاری و همسرآزاری، دختران فراری، سالمند آزاری و خودکشی است. اسماعیلی فرد گفت: شرایط خاص البرز از جمله وجود چند زندان بزرگ موجب شده است که شهروندان بیشتردرمعرض آسیب های اجتماعی باشد.

وی افزود: مسئله نزدیکی به تهران و سر ریزشدن بخشی از آسیب های اجتماعی پایتخت به کرج هم عامل دیگری است که موجب شکل گیری سکونت گاه های غیررسمی و افزایش حاشیه نشینی در اطراف کرج و به تبع آن گسترش آسیب های اجتماعی در این کلانشهرشده است، به همین دلیل توسعه مراکز اورژانس اجتماعی درالبرزمورد توجه قرارداده شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز اضافه کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری دریافت کننده خدمات از مراکز فوریت های اجتماعی البرز حدود 8 هزار و 114 نفر بوده اند که از این تعداد 58 درصد مراجعین پایگاه های خدمات اجتماعی، 31 درصد استفاده کنندگان خدمات خط  تلفن 123، 7 درصد مراجعه کنندگان خدمات اورژانس سیار و 4 درصد هم استفاده کنندگان خدمات مداخله دربحران های فردی و اجتماعی هستند.

وی گفت: طبق گزارش های ارسالی به خط 123 اورژانس اجتماعی، تعداد 291 مورد کودک آزاری در استان البرز اعلام شده، در کنار این آسیب های اجتماعی گزارش های دیگری در خصوص 165 مورد همسرآزاری، 7 مورد خشونت های خانگی، 21 مورد فراراز منزل، یک مورد زنان و دختران آسیب دیده، 18 مورد کودکان خیابانی، 19 سالمند آزاری و 10 مورد معلول آزاری هم برای نیمه اول سال 97 به این خط تلفن اعلام شده است.

اسماعیلی فرد افزود: 124 مورد اختلالات حاد خانوادگی، 65 مورد تقاضای طلاق زوجین و یک مورد ابتلا به اختلالات جنسی هم در سطح استان البرز در 6 ماهه نخست سال جاری به خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی توسط مراجعین گزارش شده است و درکنار این موارد هزار و 738 نفر از تماس ها هم از سوی سایر افرادی بوده که در شرایط بحرانی هستند.

کدخبر: 673


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise