آرشیو، 6 تیر 1394 - 19:31

 عضو شورای شهر کرج خواستار شد؛

سهم بانوان در فعالیت‌ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نادیده گرفته نشود

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم افزایش سهم زنان در فعالیت‌های اجتماعی و مدنی تاکید کرد و گفت: لازم است با سیاستگذاری و برنامه ریزی‌های ویژه‌تری نسبت به انجام این مهم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شود.

کرج - امید بانوان؛ مریم قهرمانی با بیان این مطلب افزود: آگاهی از موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بانوان در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی حاکی از آن است که بانوان توانایی عهده‌دار شدن مناصب بالا و تصمیم گیری‌های کلان را دارند.

وی، از جمله مهمترین شاخص‌های توسعه انسانی را فراهم آوردن زمینه‌های حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... ذکر و عنوان کرد: بر این اساس آنچه مهم است، ارائه راهکارهایی به منظور تقویت و افزایش سهم حضور بانوان در عرصه‌های مدنی و اجتماعی می‌باشد.

این مسئول، شتاب بخشي به آهنگ جذب و مشارکت دهی بیشتر زنان در عرصه‌های اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و افزود: می‌توان گفت با تحقق این رویکرد، يکي از بخش‌های مهم در عرصه مشارکت مدنی تحت عنوان سهیم شدن بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه محقق می‌شود. قهرمانی با تاکید بر اینکه حضور بانوان در جامعه و فعالیت‌های کاری و اجتماعی باید هدفمند و تعریف شده باشد، گفت: ارتقاء بينش اجتماعی و فراهم کردن ساز و کارهايی رشد و آگاهيی فکری بانوان امری بسیار مهم است و به عنوان پشتوانه فعالیت‌های این قشر کاربردی مهم دارد.

نقش زنان در توسعه و پیشرفت جامعه

  عضو شورای اسلامی شهر کرج با عنوان این موضوع که جامعه انسانی متشکل از دو جنس زن و مرد است، بیان کرد:  زنان نیمی از جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند؛ بر این اساس باید گفت، زنان نیز به نسب مردان در توسعه و پیشرفت جامعه ایفای نقش می‌کنند. قهرمانی در پایان اذعان داشت: برای پذیرش این دیدگاه باید نقش و جایگاه زنان در جامعه مشخص شود ضمن آنکه لازم است نقش بانوان را به عنوان اساس و محور توسعه را پذیرا باشیم.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 68


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise