آرشیو، 8 آذر 1397 - 18:45

قوانین خوبی در راستای حقوق اجتماعی زنان در ایران وجود دارد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین بسیار خوبی در راستای حقوق اجتماعی زنان در ایران تصویب شده است.

کرج- امید بانوان؛ ایرنا نوشت: حمیده زرآبادی چهارشنبه شب در نشست دانشجویی «راه دشوار زن بودن» در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در مجلس دهم بیشترین تعداد نماینده های زن را داریم، گرچه از نظر تعداد هنوز تعداد زنان به میزان قابل قبول نرسیده و حدود 6 درصد کل نمایندگان را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: در این مجلس 17 نماینده زن شامل هشت نماینده از تهران و 9 نماینده از دیگر شهرستانها داریم که از تعداد زنان در ادوار گذشته مجلس بیشتر است.

زرآبادی گفت: در این دوره زنان توانسته اند به عضویت کمیسیون های تخصصی از جمله کمیسیون امنیت ملی و صنایع درآیند در حالی که در ادوار گذشته اغلب عضو کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی بودند. زرآبادی افزود: در مجامع جهانی نیز ریاست 2 مجلس APA آسیایی و پارلمان بین المللی APN با زنان ایرانی عضو مجلس است.

وی اظهار داشت: احقاق حق حضور زنان در ورزشگاه، عدالت جنسی، تصویب تخصیص پنج صدم درصد اعتبارات استانی به حوزه مدیر کل زنان و خانواده استانداری ها از جمله موفقیت های این دوره مجلس شورای اسلامی در حق زنان است.

  عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دوره های پنجم، هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در دوره های یاد شده قوانین بسیار خوبی در راستای حقوق اجتماعی زنان تصویب شده که نمونه آن تصویب پرداخت حقوق کامل برای زنان دارای فرزند معلول، تامین بودجه های مورد نظر برای کمیته امداد و بهزیستی برای هزینه زنان سرپرست خانوار و قانون سقط جنین برای نوزادان ناقص الخلقه قبل از چهار ماهگی است.

نیره اخوان افزود: محاسبه مهریه به نرخ روز، افزایش مستمری برای والدین شهدا، اختیار تابعیت ایرانی برای فرزندان زنان ایرانی دارای شوهر خارجی در سن 18 تا 19 سالگی، قانون بازنشستگی پیش از موعد بانوان و افزایش مرخصی دوران شیر دهی از چهار ماه به 6 ماه از دیگر قوانین در این زمینه است.  

انتهای پیام/

کدخبر: 684


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise