آرشیو، 10 آذر 1397 - 01:59

حمایت همه جانبه دانشگاه علمی – کاربردی از ایده‌های برتر استارت آپ

پنجمین رویداد استارت آپ کشوری ( شناسایی و توانمندسازی ایده های برگزیده) در سه حوزه «هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و کسب و کار الکترونیک»،«سنگهای قیمتی و جواهرات» و «شیرینی، شکلات و شیرین کننده‌ها» در مرکز علمی – کاربردی قند کرج برگزار شد.

علم و فناوری- امید بانوان؛ رئیس دانشگاه  جامع علمی – کاربردی قند کرج «دکتر پیمان دانش کار آراسته» و رئیس مرکز علمی - کاربردی قند کرج «دکتر حسن کریمی» شامگاه چهارشنبه در نشست خبری این رویداد حضور یافتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

دانش کارآراسته با بیان اینکه R&D  به عنوان بخش ضروری و حیاتی شرکتها هم هزینه بر است و هم تحقیق پروژه ها در آن کاری زمان بر است، گفت: استارت آپ ها با تغییر و تحولاتی که در علم و صنعت ایجاد کردند به کمک این شرکتها آمده و با جذب توام ایده ها و افراد نخبه  در بازه زمانی کوتاهتر و ارزان تر مسیر را برای تغییر  و تحولات مهم علمی – صنعتی فراهم کردند.

وی دانشگاههای علمی - کاربردی را به عنوان دانشگاه نسل سوم یکی از معدود دانشگاههایی  در سراسر کشور دانست که به کارآفرینی ورود کرده است و گفت: مرکز علمی – کاربردی قند کرج به عنوان دانشگاهی پیشرو در این زمینه خوب عمل کرده و خوش درخشیده است.

دانش کار آراسته در زمینه حمایت مالی از پروژه های مطرح شده در این استارت آپ اظهار داشت: این مرکز از ایده های منتخب حمایت کرده و با معرفی آنها به مراکز رشد و نوآوری  تلاش می کند این ایده ها به بلوغ حداقلی رسیده  و حتی به مرحله تاسیس شرکت برسد.

وی همچنین از اعطای وام های کم بهره تا سقف 50 میلیون تومان به صاحبان این ایده خبر داد و اظهار داشت: این افراد به صندوق های مالی مرتبط معرفی شده و تحت حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از خدماتی بهره مند خواهند شد. حسن کریمی رئیس دانشگاه علمی کاربردی قند کرج نیز ضمن ارائه تاریخچه کوتاهی از روند برگزاری استارت آپهای قبلی و مقایسه آن با استارت آپ اخیر گفت: زمانی که اولین استارت آپ را برگزار کردیم، شاید بسیاری حتی با مفهوم  این واژه آشنا نبودند ولی امروز شاهد هستیم از دل همین استارت آپها برندهایی چون اسنپ، تپسی و غیره خلق شد و مورد اقبال عموم نیز قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علمی - کاربردی قند کرج ادامه داد: از 34 مرکز علمی - کاربردی البرز مرکز قند کرج برای چندمین بار اقدام به برگزاری استارت آپ در سه حوزه مختلف کرد که  صاحبان ایده در بازه زمانی سه روزه با یکدیگر به رقابت پرداخته و چندین مورد نیز به مرحله جذب اسپانسر و دریافت حمایت مالی رسیدند که باعث خوشحالی و افتخار است.

وی از حضور 30 برند مطرح کشوری در این رویداد سه روزه خبر داد که هنگام ارائه ایده و دفاع صاحبان آن حضور دارند و از نزدیک با روند برگزاری و داوری طرح‌ها آشنا می شوند.

کریمی در تشریح روند برگزاری این رویداد و مراحل غربالگری طرح ها تا رسیدن به مرحله ورود به استارت آپ گفت: بیش از 130 طرح در حوزه های مختلف به دبیرخانه رسید که طی ارزیابی های مختلف 24 ایده به این رویداد راه یافتند که در پایان 3 رویداد از مراحل مختلف داوری عبور کرده و به مراکز رشد ما معرفی می شوند تا به مرحله تجاری سازی برسند که خود این امر طبق توافق طرفین به چند روش صورت خواهد گرفت. وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه درصدد است ضمن حفظ استقلال خود از حمایتهای مالی و معنوی دولت در جهت شکوفایی و تجاری سازی این ایده ها بهره ببرد از حمایت ویژه دولت، استانداری و ارگانهایی که زمینه رشد اقتصادی استارت آپها را فراهم می کنند، تشکر کرد.

انتهای پیام/  

کدخبر: 687


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise