آرشیو، 11 آذر 1397 - 14:10

سازمان‌های مردم نهاد در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها نقش مهمی دارند

سارا دشت گرد استفاده مطلوب از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را در افزایش کارآیی، کاهش هزینه‌ها، و افزایش مشارکت جمعی مردم در حوزه‌های تخصصی که کاملا به آن اشراف دارند، بسیار موثر خواند.

کرج- امید بانوان؛ عضو شورای اسلامی شهرکرج در همایش «نقش سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت شهری » با بیان اینکه اگر سازمان‌های مردم نهاد به صورت تخصصی عمل کنند، ظرفیت مطلوبی برای دستگاههای مختلف اداری محسوب می شوند، اظهار داشت: دفتر مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج با توجه به همین تخصصی بودن سمن‌ها و بهره گیری از ظرفیت آنها توانست دو برنامه در خصوص کودکان کار و خیابان و زنان سرپرست خانوار برگزار کند.

دشت گرد ضمن اشاره به اعتقاد شورای پنجم شهر کرج  مبنی بر حمایت از سازمانها مردم نهاد و توان افزایی آنها گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان پایگاه اجتماعی مهمترین مرکز مدنی هستند که می توان از ظرفیت و توان آنها برای افزایش تسهیلات و پیشبرد اهداف مدیریت شهری در توسعه شهر و افزایش مشارکت اجتماعی مردم بهره برد.

رئیس دفتر پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در گفتگو با «امید بانوان» از عدم حضور مسئولان مربوطه مدیریت شهری در این همایش انتقاد کرد و گفت: وقتی  با برنامه‌ای تحت این عنوان از سمن ها و فعالان مدنی دعوت می‌شود تا در نشست یا کارگروهی شرکت کنند که هدف آن تبیین نقش و جایگاه سمن‌ها در توسعه مدیریت شهری است، باید از طرف این ارگان نیز افراد مورد وثوق و صاحب قدرت تصمیم‌گیری حضور داشته باشند تا خروجی چنین برنامه‌هایی به افزایش سطح تعامل لازم منجر شود.

وی  با بیان اینکه برگزاری این جلسات ایجاد حلقه اتصال بین سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد می‌باشد، افزود: دستگاههای دولتی که به وظایف ذاتی خویش واقف هستند و طبق شرح وظیفه خود عمل می‌کنند، همانطور که مدیران و مسئولان سازمانهای مردم نهاد با وقوف و اشراف کامل به اهداف و شرح وظایف منطبق بر خط مشی سمن اقدام به ثبت و دریافت مجوز کرده‌اند. پس برگزاری چنین جلساتی باید به گونه ای باشد که برون‌داد این برنامه‌ها به سطحی فراتر از اهداف و وظایف از پیش تعیین شده برسد. عضو شورای اسلامی شهر کرج برگزاری چنین جلساتی را به شرط انسجام در برنامه‌ریزی و استفاده از متخصصان در هر حوزه تخصصی مفید دانست و اظهار داشت: شرط موفقیت روز افزون برگزاری چنین نشستها و کارگاه‌های آموزشی در قدم اول نظم در برگزاری است و درگام‌های بعدی حضور افراد از طیف‌های مختلف و بهره‌گیری از نقطه نظرات آنان است.

انتهای پیام/    

کدخبر: 705


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise