آرشیو، 21 آذر 1397 - 12:59

دختر نابغه بلوچ قهرمان محاسبات ریاضی در مالزی شد

یسرا سلیمانی دختر نابغه بلوچ ۱۲ ساله ساکن شهرستان فنوج سیستان و بلوچستان برای سومین سال قهرمان مسابقات محاسبات ریاضی (چرتکه) سال ۲۰۱۸ در کشور مالزی شد.

کرج- امید بانوان؛ ایرنا نوشت: یسرا سلیمانی دختر نابغه بلوچ که برای سومین سال قهرمان مسابقات محاسبات ریاضی (چرتکه) سال ۲۰۱۸ در کشور مالزی شد، پیش از این نیز قهرمان ۲ دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی ریاضی «چرتکه» در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شده است.

این نخبه و نابغه بلوچ دانش آموز پایه ششم ابتدایی سال گذشته در مسابقات جهانی چرتکه در مالزی، از بین ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز شرکت کننده از ۷۵ کشورجهان توانست قهرمان این رقابت‌ها شود. سلیمانی با توجه به استعداد و نبوغ فکری می‌تواند ۲۰۰ سوال ریاضی را در کمتر از هشت دقیقه حل کند. وی در ۲ سطح از مسابقات یعنی سطح اینتر A. و اینتر B. جهانی شرکت کرده و هر ۲ سال در هر ۲ سطح قهرمان جهان شده است.

قهرمان مسابقات محاسبات ذهنی جهان ۲۰۱۸ علاوه بر اینکه قهرمان مسابقات جهانی چرتکه امارات متحده و مالزی شده قهرمان مسابقات چرتکه کشوری نیز است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: یسرا سلیمانی با حمایت این منطقه به مسابقات کشور مالزی اعزام شده است.

عبدالرحیم کردی با ابراز خوشحالی از کسب مقام قهرمانی این دختر نابغه بلوچ، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد چابهار براساس مسئولیت اجتماعی همیشه حامی نخبگان و نوابغی نظیر این دختر است تا همیشه به فکر قهرمانی و افتخار آفرینی برای کشور باشند.

وی گفت: دغدغه خانواده این دختر بچه اعزام به رقابت‌ها بود که منطقه آزاد تمام هزینه‌های آن را تقبل کرده است. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سلیمانی از هوش و استعداد بالایی برخوردار است.

کدخبر: 760


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise