آرشیو، 3 فروردین0 1397 - 18:39

فرماندار ویژه شهرستان کرج:

ارتقاء جایگاه والای زنان در جامعه وظیفه همگان است

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در همایش «جایگاه بانوان در منشور حقوق شهروندی» که به همت فرمانداری و بخشداری کرج  در سالن میلاد برگزار شد، آگاهی و بهره مندی بانوان از حقوق شهروندی را جزء تفکیک ناپذیر قانون دانست و بر اجرای آن بدون هیچ گونه تبعیض جنسیتی تأکید کرد.

کرج - امید بانوان؛ فرماندار ویژه شهرستان کرج ضمن تقدیر از توجه دست اندرکاران مربوطه که برای اولین بار منشور حقوق شهروندی از نگاه بانوان را در البرز مورد توجه قرار داده اند، اظهار داشت: جای خرسندی است که برای نخستین بار چنین جمعی با این هدف والا تشکیل شد تا بانوان که نیمی از جمعیت کشور هستند را از حقوق خویش آگاه کنند.

سیروس شفقی با انتقاد از عدم حضور مدیرانی که متولیان اصلی برگزاری این برنامه بوده و ضمن پذیرش همکاری در این رخداد اجتماعی بزرگ، لوگوی آنان  در اطلاع رسانی برنامه درج  شده ولی از شرکت در این همایش خودداری کرده اند، گفت: من این تلنگر را به تمامی مدیران و مسئولان استان می زنم که به مباحث اجتماعی و حقوق شهروندی بانوان توجه بیشتری داشته باشند چرا که توسعه متوازن  کشور بدون توجه به حقوق بانوان امکان پذیر نیست.

معاون استاندار البرز خطاب به بانوانی که از روستاها و بخش های مختلف شهرستان کرج در این مراسم حضور داشتند، گفت: به عنوان افرادی که حافظ فرهنگ و سنت این شهرستان هستید سعی کنید خودتان  حقوق خویش را مطالبه و در جامعه نقش مهمی ایفاء کنید تا بتوانید از فرصت موجود بهره ببرید.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی جزء تفکیک ناپذیر قانون است و باید بانوان بدون هیچ گونه تبعیض جنسیتی از حقوق مدنی خود بهره مند شوند. شفقی با بیان اینکه شاید تا امروز زیاد از بررسی حقوق بانوان شنیده ایم ولی عملا چندان آن را در جامعه تسری نداده ایم، ابراز داشت: زنان شاید قبلا این نقش و جایگاه فعلی را نداشتند اما جا دارد امروز جایگاه ویژه تری برای آنان قائل شویم و این وظیفه همه ما است که در ارتقاء این جایگاه گام مهمی برداریم. وی خاطرنشان کرد: شاید صدها سال مبارزات زنان در طول تاریخ باعث شده امروز بانوان به این جایگاه برسند؛ لذا باید تلاش کرد شأن اجتماعی و کرامت زنان بهتر دیده شود.

معاون استاندار البرز  ضمن اشاره به منشور حقوق شهروندی که آذر سال 95 از سوی ریاست جمهوری تدوین و در اختیار همگان قرار گرفت که 7 ماده از 120 ماده  آن به حقوق زنان پرداخته است، اظهار داشت: زنان نیمی از جامعه هستند و نمی شود این 50 درصد جامعه را کنار گذاشت.

وی افزود: اگر بخواهیم به رشد و توسعه جامعه بپردازیم نباید از این درصد مهم و اثرگذار غفلت کرد. شفقی با بیان اینکه بسیاری با انتقاد از این موضوع که منشور حقوق شهروندی ضمانت اجرایی ندارد، در تلاش هستند آن را نادیده بگیرند، گفت: این درحالیست که اگر این منشور به دقت مطالعه شود به طرح مسائل خوبی پرداخته که می توان آنها را مورد توجه قرار داد.

وی ضمن تکریم مقام شامخ بانوان گفت: در صورتی که فضا برای نیمی از جمعیت فراهم شود هم زنان احساس کرامت بیشتری می کنند و هم بهتر می توانند داشته ها و پتانسیل های خویش را به منصه ظهور برسانند که این امر به رفع بخش مهمی از معضلات فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد زمینه تحقق افزایش سهم 30 درصدی مدیریت بانوان فراهم شود. شایان ذکر است در پایان این مراسم از بانوان موفق روستاها و ادارات شهرستان کرج تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کدخبر: 779


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise