آرشیو، 12 فروردین0 1397 - 13:53

اعطای یک ماه مرخصی به زنان زندانی ندامتگاه فردیس

اعطای یک ماه مرخصی به زنان زندانی ندامتگاه فردیس به دستور دادستان و پس از بازدید معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده انجام شد.

کرج - امید بانوان؛ مهر به نقل از  روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان البرز نوشت، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده دهم دی‌ماه در سفری یک‌روزه به استان البرز از بند زنان ندامتگاه فردیس بازدید کرد و گفت: تاکنون در جریان سفرهای استانی از هست ندامتگاه زنان بازدید کرده‌ام.

وی اضافه کرد: در این زندان‌ها تلاش می‌شود تا به زنان زندانی برای بازسازی زندگی‌شان کمک شود، ازجمله در زندان البرز ۷۰ نفر زن شاغل وجود دارند که حقوق دریافت می‌کنند. در زندان اهواز نیز شاهد این موضوع بودیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد: کارهای فرهنگی و آموزش‌های مهارتی نیز  در حال انجام است، مثلاً حفظ و قرائت قرآن مجید که در بین زندانیان انجام می‌شود و البته همه‌جا گفته‌ام که خوب است این مطالعه قرآن با توجه به معانی قرآن باشد.

ابتکار ضمن قدردانی از زحمات مددکاران اجتماعی شاغل دربند زنان ندامتگاه فردیس، گفت: توجه به مراقبت بعد از خروج زندانیان اهمیت زیادی دارد که نیاز به تشریک ‌مساعی و همراهی خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد است .

جمع‌آوری یک میلیارد با راه‌اندازی کمپین ارمغان

وی در خصوص بازدیدش از ندامتگاه فردیس نیز گفت: ساعت هفت شب شروع بازدید ما از این مرکز بود، کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال و کلاس‌های فرهنگی تعطیل بود اما با توضیحاتی که مددجویان و مسئولان زندان دادند مشخص است که اهتمام جدی برای بازتوانی اجتماعی این قشر وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ازنظر بهداشتی نیز تلاش می‌شود. مهدکودک این زندان بزرگ است و نسبت به سایر مهدهای کودک مستقر در زندان‌هایی که بازدید کرده‌ام از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است، گفته می‌شود این مهدکودک با کمک خیرین مجهز شده است.

ابتکار اضافه کرد: حضور دادستان مرکز استان البرز در این بازدید باعث شد علاوه بر اعطای یک ماه مرخصی به همه زندانیان، ۱۶۰نفر مددجو نیز از مرخصی پایان حبس بهره‌مند شوند و زمینه آزادی آنان از زندان فراهم شود.

وی در خصوص راه‌اندازی کمپین ارمغان نیز گفت: این کمپین در دولت یازدهم توسط خانم مولاوردی تشکیل شد و ما در دولت دوازدهم در دو دوره اقدام به برگزاری این پویش کردیم که حدود یک میلیارد تومان برای آزادی زنان زندانی معسر جرائم غیر عمد، از طریق کمک‌های مردمی و مراسم گل‌ریزان جمع‌آوری شد.

اعطای یکماه مرخصی به زاندانیان زن ندامتگاه فردیس

در ادامه سید عبدالله مرتضوی مدیرکل زندان‌های استان البرز ضمن اثر بخش دانستن بازدید معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از بند زنان ندامتگاه فردیس، گفت: این بازدید دو روز گذشته یعنی دهم دی‌ماه انجام شد.

وی مدت‌زمان بازدید را پنج ساعت اعلام کرد و گفت: ۱۶۰ نفر از مددجویان این ندامتگاه از مرخصی پایان حبس منجر به آزادی بهره‌مند شدند، همچنین  توسط دادستان مرکز استان نیز به ‌تمامی زندانیان زن که شرایط مرخصی را داشتند یک ماه مرخصی اعطا شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز افزود: یکی از مهم‌ترین اثرات این دیدار بررسی پرونده‌های زنان زندانی در کمیسیون عفو خارج از نوبت بود که با تحقق این مهم باید شاهد آزادی تعداد بیشتر مددجویان زن زندانی  ندامتگاه فردیس در آینده باشیم .

مرتضوی اضافه کرد: یکی دیگر از نتایج این سفر و بازدید، تخصیص اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی برای زندانیان نیازمند و آبرومندی بود که با مبالغ پایین به دلیل رد مال در زندان به سر می‌برند، مقرر شد توسط شهرداری، شورای شهر و انجمن حمایت زندانیان و چند موسسه خیریه تأمین شود.

انتهای پیام/

کدخبر: 785


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise