آرشیو، 29 فروردین0 1397 - 15:22

شورایی‌ها به غنی سازی اوقات فراغت شهروندان رأی ندادند

اعضای شورای شهر تهران به تدوین لایحه غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی رای مثبت ندادند.

کرج - امید بانوان؛ ایسنا نوشت، اعضای شورای شهر تهران در راستای بررسی مواد برنامه سوم توسعه شهرداری تهران به ماده 76 رسیده‌اند که بر اساس این ماده شهرداری مکلف است در راستای تحقق عدالت جنسیتی و ارتقای جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر نسبت به ایجاد تعادل جنسیتی، جهت اختصاص 30 درصد از پست‌های مدیریتی به زنان شاغل تا پایان برنامه اقدام کند. همچنین بر اساس این ماده شهرداری می‌بایست لایحه غنی سازی اوقات فراغت شهروندان با محوریت زنان و همچنین لایحه حمایت از زنان و دختران آسیب دیده در معرض آسیب اجتماعی را تدوین کند.

زهرا نژاد بهرام در ادامه رسیدگی به این ماده پیشنهاد داد که بندی به این ماده اضافه شود که 30 درصد از پست‌های مدیریت میانی به بالا به زنان شاغل در شهرداری اختصاص داده شود که تنها با چهار رأی موافق این پیشنهاد به تصویب نرسید.

در ادامه حسن رسولی پیشنهاد داد که به جای عنوان ایجاد تعادل جنسیتی از کلمه تبعیض مثبت جنسیتی استفاده شود که این پیشنهاد با رای اکثریت آرا به تصویب رسید که زهرا نژاد بهرام در واکنش به این پیشنهاد و مصوب شدن آن خطاب به زنان شورا، گفت: حواستان هست که چه چیزی را تایید و چه چیزی را رد می‌کنید؟ که این گفته وی با انتقاد امینی نایب رئیس شورا مواجه شد و او گفت: بر احساسات‌تان غلبه کنید. هر کسی نظرات خود را دارد.

در ادامه دو تبصره این ماده که در خصوص تدوین لایحه غنی سازی اوقات فراغت شهروندان با تاکید بر مشارکت فعال زنان و همچنین حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی بود نیز با رأی اکثریت آراء حذف شد.

انتهای پیام/

کدخبر: 811


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise