به دلیل «عدم محافظت از حریم خصوصی کودکان»
TikTok در بریتانیا 29 میلیون دلار جریمه میشود
پس از اینکه دفتر کمیسر اطلاعات بریتانیا (ICO) متوجه شد که این شرکت برای یک دوره دو ساله قوانین حفاظت از دادههای کودکان را نقض کرده است، TikTok موقتا با 27 میلیون پوند (29 میلیون دلار) جریمه مواجه شده است.
علم و فناوری – امید بانوان؛ این نقض قانون از ماه مه 2018 تا ژوئیه 2020 اتفاق افتاده است، و ICO اشاره کرده است که این شرکت «ممکن است» دادههای کودکان زیر 13 سال را بدون رضایت والدین پردازش کرده باشد و از داده های «رده ویژه» بدون دلایل قانونی برای انجام این کار استفاده کرده باشد. این اطلاعات شامل منشأ قومی و نژادی، عقاید سیاسی، اعتقادات مذهبی، گرایش جنسی، دادههای ژنتیکی و بیومتریک یا دادههای بهداشتی است.
«جان ادواردز» کمیسر اطلاعات، در بیانیهای گفت: «همه ما میخواهیم کودکان بتوانند دنیای دیجیتال را یاد بگیرند و تجربه کنند، اما با حفاظت از حریم خصوصی دادهها. شرکتهای ارائهدهنده خدمات دیجیتال وظیفه قانونی دارند که این حفاظتها را اعمال کنند، اما دیدگاه موقت ما این است که TikTok این الزام را برآورده نکرده است.»
سخنگوی TikTok در بیانیهای در تک کرانچ متذکر شده که به طور رسمی به ICO در زمان مناسب پاسخ خواهد داد.
در پاسخ به نگرانیهای فزاینده در مورد شیوههای حفظ حریم خصوصی دادههای خود، TikTok تلاش کرده است تا حدودی رگولاتورها را آرام کند. در سال 2019، قبل از افتتاح یک «مرکز اعتماد و ایمنی» در اروپا، شروع به محدود کردن هدیه مجازی به افراد بالای 18 سال کرد. در جای دیگر، TikTok پیامرسانی مستقیم را برای افراد زیر 16 سال غیرفعال کرده و ویژگیهایی مانند «حالت ایمنی خانواده» و مدیریت زمان صفحه نمایش را معرفی کرده است.
TikTok این غول فناوری در سال گذشته از 1 میلیارد کاربر فعال فراتر رفت و به ویژه کودکان تقریباً به همان اندازه که در YouTube وقت صرف میکنند، در TikTok زمان میگذرانند و باعث شد Google سرمایهگذاری هنگفتی را در سرویس رقیب به نام YouTube Shorts داشته باشد.
بر اساس قوانین فعلی، بریتانیا این اختیار را دارد که شرکتهایی را که با GDPR یا قانون حفاظت از دادهها مخالف هستند تا 17.5 میلیون پوند (19 میلیون دلار) یا 4 درصد از گردش مالی جهانی آنها جریمه کند.
در مورد TikTok، گزارش شده است که در سال گذشته حدود 4 میلیارد دلار به دست آورده است، این رقم در سال 2022 سه برابر میشود. بنابراین جریمه 29 میلیون دلاری برای این غول رسانهای چینی فقط قطرهای در اقیانوس تلقی میشود.
انتهای پیام.