تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : شهربانو
خبرنگار :
کدخبر : 11080
تاریخ : چهارشنبه، 18 آبان 1401 - 23:56
بانوان در حوزه اقتصادی فعال شوند  مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: بانوان جامعه ما علاوه بر این‌که باید در کنار خانواده باشند در حوزه اقتصادی نیز فعال شوند.

شهربانو- امید بانوان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، زهرا کوهی در نشست بانوان کارآفرین و مدیران عامل صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری آذربایجان شرقی، گفت: در حال حاضر نیازی که در جامعه وجود دارد این است که استعدادهای زیادی در حوزه کسب و کار، سرمایه و مشاغل خانگی داریم اما استعداد دیدن و یا شناخت آن را نداریم. تفاوت انسان‌های خلاق با افراد معمولی نیز در همین امر است. در واقع همه به یک امر واحد می‌نگرند اما انسان‌های خلاق چیزی را می بینند که دیگران بر آن چشم می‌بندند.

وی افزود: خلاقیت و نوع آوری پتانسیلی است که همه افراد دارند یعنی همه انسان‌ها وصل به صفت جمال الهی هستند و در خلقت همه انسان‌ها چنین چیزی نهفته است و مردان و زنان هر کدام به تناسب فطرت خود در حوزه‌هایی در صدر قرار می‌گیرند.

وی افزود: ما در دیدن وسعت فرصت‌های شغلی جدید ضعیف هستیم این امر که کسی بتواند از ارتباط دادن استعداد منطقه‌ای و شهرستانی خود به کار و موضوع جدیدی که در دنیا مطرح است و گره زدن صنایع بومی به کسب و کارهای جدید سخن گوید، امر کمیابی است و ما در قالب چند بخشنامه، قرارداد، تفاهمنامه و قالب‌های کاری تکراری گیر کرده‌ایم و خبری از زاویه خلاقانه و نگاه جدید نیست. بنابراین در بحث‌های آموزش باید به این موضوع پرداخته شود که خانم‌ها علاوه بر این‌که باید در کنار خانواده باشند در حوزه اقتصادی نیز فعال شوند.

کوهی با اشاره به لزوم بازنگری در شیوه‌های قدیمی، اظهار کرد: نیازی نیست که همواره بر شیوه‌های قدیمی و گذشتگان اصرار داشته باشیم حتی قرآن نیز مسیر علم و مسائل جدید را برای بشر باز نگه داشته است تا بتواند با شرایط زمان خود حرکت کند.

 وی با تاکید بر لزوم پایداری کسب و کارهای ایجاد شده در حوزه صندوق‌های خرد زنان و برنامه ریزی در جهت استفاده درست از تسهیلات در نظر گرفته شده، افزود: کارآفرینان، متخصصان و همکاران فعال در سازمان جهادکشاورزی باید تلاش کنند تمام ابعاد مرتبط با برنامه‌های مشاغل خانگی و کسب و کارهای جدید را بررسی کرده و توجه کنند تا اجرای این برنامه‌ها بتواند به ایجاد تغییری منجر شود.

انتهای پیام