تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : فردیس
خبرنگار :
کدخبر : 11130
تاریخ : دوشنبه، 23 آبان 1401 - 10:09
رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس: طرح بهبود روابط خانواده در فردیس البرز آغاز شد رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس استان البرز اعلام کرد: طرح فرهنگی - آموزشی بهبود و مراقبت از روابط زوج‌ها در پنج سال اول زندگی با هدف تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق در این شهرستان آغاز شد.

فردیس – امید بانوان؛‌ ایرنا نوشت؛ سیدجواد عبادی اظهار داشت: در این طرح زوج‌های جوان در شروع زندگی یا  افرادی که کمتر از پنج سال از ازدواج آنها گذشته باشد، تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرار می‌گیرند.

وی به دلایل ضرورت اجرای این طرح  در فردیس اشاره کرد و اظهار داشت: این شهرستان به دلیل تنوع قومیتی و جمعیتی و نیز مهاجرپذیری بالا از جمله مناطق استان البرز است که توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: سهمیه آموزش شهرستان فردیس ۸۶۰ زوج تعیین شده که به تازگی ۲۰۰ زوج جوان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرار گرفتند.

عبادی خاطرنشان کرد: در این طرح زوجین با ریسک بالا و زوجین با ریسک پایین به دلیل دارا بودن ریزشاخص‌های ازدواج دشوار از قبیل فاصله کم یا طولانی‌، دلایل نامتعارف ازدواج، تفاوت فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و  اقتصادی زوجین و امثال آن جهت دریافت خدمات آموزشی به مراکز مجری آموزش ارجاع داده خواهند شد.

رییس اداره بهزیستی  فردیس استان البرز افزود: زوجین با ریسک بالا و دارای شرایط خاص به دلیل بودن شاخص‌های جدی مانند اعتیاد، اختلالات طولانی مدت، شرایط مزمن جسمی، روانی جنسی و چند همسری( دائم و موقت) برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به مراکز مشاوره و امور روانشناختی دولتی حضوری و تلفنی ۱۴۸۰ غیردولتی حضوری تحت نظارت سازمان بهزیستی ارجاع  داده خواهند شد.

انتهای پیام/