تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : شهربانو
خبرنگار :
کدخبر : 11316
تاریخ : یکشنبه، 06 آذر 1401 - 12:58
انتقاد عضو شورای شهر از اعمال سلیقه در فعالیت مراکز کارآفرینی شهرداری تهران رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به ماهیت اجتماعی مراکز کارآفرینی شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: شواهد میدانی، حاکی از عدم وجود رویه یکسان و اعمال سلیقه در فعالیت مراکز کارآفرینی اجتماعی و تبدیل این مراکز به غرفه‌های تولیدی بدون توجه به گفتمان کارآفرینی اجتماعی و تسهیل و توسعه کسب و کار است.

شهربانو- امید بانوان؛‌ زهرا شمس‌احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر ولز در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با اشاره به طرح موضوع کانال نفرآباد در صحن شورای شهر تهران گفت: باید موضوعات و مشکلات محلات دیگری همچون خلازیر، هرندی و فرحزاد نیز در دستور کار قرار گیرد؛ توجه به این محدوده‌ها باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع فضاهای بی دفاع شهری می‌شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اجرای طرح‌های فرهنگی و ورزشی و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در این محدوده‌ها باید در دستور کار و مدنظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیکاری، فقدان شغل مناسب و متناسب با نیروهای شاغل و آماده به کار، یکی از ریشه‌های اصلی بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی است، گفت: گره گشایی از این مشکل مستلزم اتخاذ تدابیر جامع در حوزه تسهیل‌گری و توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال است.

شمس‌احسان اضافه کرد: کارآفرینی به‌عنوان فرایند ایجاد ارزش باید از طریق تشکیل مجموعه منابع که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس مصوبه "توسعه ساماندهی و ارتقاء کارآفرینی در شهر تهران" مصوب ۱۳۸۸ و آیین نامه متناظر آن مصوب ۱۳۹۴ ساماندهی، توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی و تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها، سیاست های اجرایی آن برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش رقابت‌پذیری یکی از وظایف و رسالت‌های شهرداری تهران است.

وی اضافه کرد: حسب مصوبات و قوانین ابلاغی از سوی شورای اسلامی شهر تهران، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی بعنوان متولی و سیاستگذار این حوزه در بدنه مدیریت شهری تعیین شده است.

شمس‌احسان خطرنشان کرد: شواهد میدانی، حاکی از عدم وجود رویه یکسان و اعمال سلیقه در فعالیت مراکز کارآفرینی اجتماعی و تبدیل این مراکز به غرفه‌های تولیدی بدون توجه به گفتمان کارآفرینی اجتماعی و تسهیل و توسعه کسب و کار است.

وی اضافه کرد: در حداقلی‌ترین شکل ممکن، صرفا این نیروها بدون توجه به توانمندسازی، پایدارسازی شغلی و ترغیب ایجاد کسب و کار بوده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران تقاضا می‌شود ضمن اهتمام به تدوین دستورالعمل‌های اجرایی ویژه هر مرکز، گفتمان کارآفرینی اجتماعی در ماهیت ایجاد و واگذاری این مراکز مورد تاکید قرار گیرد و مرزبندی مشخص این مراکز با سایر زیرساخت‌های در اختیار شهرداری تهران که "توانمندسازی و توسعه اقتصاد شهری، تسهیل، بسترسازی و توسعه کسب و کار و ارائه‌ خدمات تسهیل گری در حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد است"، مورد توجه باشد و  به‌منظور جلوگیری از هدر رفت منابع، ابلاغ دستورالعمل های اجرایی وشیوه نامه های واگذاری این مراکز در زمان مناسب مقتضی است.

انتهای پیام