تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز
خبرنگار :
کدخبر : 11386
تاریخ : پنجشنبه، 10 آذر 1401 - 11:11
۹ روش پاک کردن پوست‌های مرده پا پاها یکی از آلوده‌ترین عضو های بدن هستند و زمانی که شما روی آن‌ها راه می روید آلودگی‌های بسیار زیادی را به سمت خود جذب می کنند و اگر نتوانید بهداشت مناسب را رعایت کنید قطعا بیماری‌های بدی برایتان ایجاد می شود.

بهداشت و زیبایی- امید بانوان؛ پوست مرده و پینه روی پا در نتیجه اصطکاک، فشار و مالش مکرر ایجاد می­شود. پوست ضخیم شده یک پاسخ فیزیولوژیکی برای محافظت از ساختارهای عمیق‌تر زیر سطح پوست، مانند استخوان‌ها است. برخی از رایج‌ترین مکان‌هایی که پینه‌ها ظاهر می‌شوند روی پاها، کف دست‌ها و نوک انگشتان ما هستند، اما پوست مرده و خشک روی پا می‌تواند به‌خصوص آزاردهنده باشد. گاهی این خشکی‌ها برای کسانی اتفاق می‌افتد که از یک شرایط آب و هوایی مرطوب وارد موقعیت خشکی شده‌اند و این مشکل باعث آزرده شدن آنها شده است. روش‌هایی برای درمان این مشکلات پوستی وجود دارد که در ادامه باهم این مشکلات را بررسی خواهیم کرد.

پاهای خود را با پدیکور کنید

پدیکور پا و مانیکور ناخن از آن دسته خدمات زیبایی هستند که بسیاری از خانم‌ها به آن علاقه دارند. این خدمات هزینه چندان بالایی ندارد و تاثیر زیادی در زیبایی پا و دست شما خواهد گذاشت. از طرفی با رسیدگی به ناخن­های پا و انجام دائم پدیکور پاهای شما در هر موقعیتی سالم، زیبا و جذاب خواهند بود.

 

کرم مرطوب کننده بزنید

پاهای شنا با سختی زیادی روبرو هستند. مسیرهای سخت را با پاهای خود می­پیمایید و پاها ساعت‌ها درون کفش تحت فشار هستند. خشکی و سخت شدن پوست این قسمت و پینه‌های قوزک پا اصلا چیز عجیبی نیست و در واقع با فشاری که به آن وارد می‌شود، ایجاد چنین مشکلاتی جای خوشحالی دارد. بدن با نشان دادن اعتراض خود به صورت پینه‌های کوچک جلوی بروز مشکلات بدتر را می‌گیرد و از مشکلات آتی جلوگیری می‌کند. تنها راهی که برای ما باقی می‌ماند استفاده دائم از کرم مرطوب کننده و نرم کننده است. همیشه یک کرم مرطوب کننده تیوپی در کیف خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل از آن استفاده کنید.

یک فایل پاشنه را امتحان کنید

یک سوهان یا سمباده مانند سنگ پا در صاف کردن پوست و از بین بردن پینه کار می‌کند. مانند سنگ پا، ابتدا با نم دار کردن ناحیه آسیب دیده با آب گرم شروع کنید. سپس از سوهان یا سمباده استفاده کنید تا پوست شروع به نرم شدن یا قرمز شدن کند. وقتی کارتان تمام شد، مرطوب کردن را فراموش نکنید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از استفاده از مرطوب کننده، دستکش یا جوراب بپوشید تا مرطوب کننده به پوست شما نفوذ کند.

ازپوست خود در برابر اصطکاک محافظت کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رسیدگی به پینه‌ها، جلوگیری از اصطکاک است تا پینه حتی فرصت تشکیل مجدد پیدا نکند. نواحی مشکل را پیش‌بینی کنید و قبل از اینکه به کفش‌هایتان فرصت اصطکاک، ایجاد تاول یا پینه بدهید، از یک پد نرم برای قسمت پینه استفاده کنید و سپس جوراب بپوشید. اکنون پای شما داخل کفش آسیب کمتری خواهد دید.

مطمئن شوید که کفش های شما مناسب هستند

به یاد داشته باشید که ما با پینه و ترک پا به دنیا نمی‌آییم، آنها در طول زمان به دلیل رفتار و فعالیت‌های ما تکامل می‌یابند. معنی دارترین راه برای درمان دائمی پینه، از بین بردن علت آن است. مطمئن شدن از تناسب کفش‌هایتان یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که در دسته پیشگیری قرار می‌گیرد. اگر کفش‌های مخصوص دویدن می‌خرید، باید حدود یک اینچ از بلندترین انگشت پا فاصله داشته باشند. هر چه کوچکتر باشد و انگشتان پای شما به جلوی کفش برخورد کند، هر چه بزرگتر باشد، پاشنه پا بلند شده و در امتداد پشت کفش ساییده می‌شود و در نهایت باعث ایجاد تاول پینه می‌شود. کفش‌های خیلی باریک نیز می‌توانند باعث ساییدگی و ایجاد پینه شوند. نکته دیگر برای جلوگیری از اصطکاک این است که به جای پوشیدن یک جفت هر روز کفش‌های خود را تغییر دهید.

از پد اسید سالیسیلیک استفاده کنید

برای راه حلی که نیاز به تلاش زیادی ندارد، ممکن است بخواهید یک پد حاوی 40٪ اسید سالیسیلیک را امتحان کنید. می‌توانید یکی از این پدهای پینه را صبح روی پای خود قرار دهید و آن را در تمام طول روز روی پا قرار دهید. این پدها با لایه برداری از قسمت پینه‌ها باعث بهبود آنها می‌شوند. برای استفاده از پد اسید سالیسیلیک، پای خود را به مدت پنج دقیقه یا بیشتر در آب گرم خیس کنید، آن را کاملا خشک کنید (اگر پایتان خیس بماند، ممکن است در چسبیدن پد مشکل داشته باشید) و پد را بمالید.

لایه برداری پا را امتحان کنید

احتمالاً تابه حال از کسی در مورد لایه برداری ژلی چیزی نشنیده‌اید. این محصول مبتنی بر ژله برای درمان پینه پاک کاربرد دارد. ابتدا پاهای خود را بشویید، یک جفت چکمه پر از ژل لایه بردار بپوشید و یک ساعت و اجازه دهید یک ساعت روی پاها بماند. سپس منتظر بمانید تا لایه برداری شدید را ببنید. شما پوست اندازی را به چشم خواهید دید.

این محصول می‌تواند به از بین بردن پوست مرده کمک کند، اما توجه داشته باشید که ممکن است این روند کمی آزار دهنده باشد. در واقع این محصول می­تواند تحریک کننده باشد و ممکن است پوست پای شما دچار مشکل کند. اگر بتوانید روند لایه برداری را ملایم جلو ببرید، می­توانید با پینه ها خداحافظی کنید.

 

برای خود یک حمام گرم با سرکه سیب بکشید

سرکه سیب، نان، و پوشش پلاستیکی یا یک باند الاستیک تهیه کنید. اساسا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک تکه نان را برای چند ساعت در سرکه سیب خیس کنید و اجازه دهید به شکل خمیر درآید. سپس خمیر را روی پینه های خود قرار دهید، در بانداژ یا پلاستیک دور قسمت ترک خورده پا بپیچید و بگذارید یک شب بماند و اجازه دهید سلامت پای شما بازگردانده شود.

سنگ پا

سنگ پا یکی از محبوب ترین روش­ها برای از بین بردن پینه است. برای بهترین نتیجه، پاهای خود را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب گرم خیس کنید و سپس به آرامی ناحیه پینه را با سنگ پا صاف کنید. مراقب باشید زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند و باعث درد شود. اگر متوجه شدید پوست شما قرمز می­شود یا شروع به خونریزی کرده است، زمان آن رسیده که از ادامه این کار دست بکشید. همچنین می‌توانید هنگام خیس کردن پاها، نمک اپسوم را به آب اضافه کنید. این کار باعث نرمی پوست می‌شود و به حذف پینه کمک می‌کند.

سلامت پا اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد. در صورت ایجاد کوچکترین مشکلی برای این عضو حیاتی کل زندگی ما مختل خواهد شد؛ بنابراین مراقبت و حفظ سلامتی پوست این قسمت از اولویت ویژه­ای برخوردار است.