تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : کرج
خبرنگار :
کدخبر : 11413
تاریخ : جمعه، 11 آذر 1401 - 17:30
عضو شورای شهر کرج: طرح پیاده‌راه امامزاده حسن کرج با رویکرد حفاظت و احیای بافت تاریخی اجرا می‌شود رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: پل صفوی، قلعه صمصام، کاروانسرای شاه عباسی، آستان امامزاده حسن (ع)، حمام مصباح، کاخ سلیمانیه، کاخ مروارید، محوطه پردیس کشاورزی و ... بخشی از هویت و تاریخ شهر هستند که به عنوان جاذبه‌های گردشگری، نمادهای شهر و ظرفیت‌های عظیمی، می‌توانند امروز را به گذشته پیوند بزنند.

کرج - امید بانوان؛ ایسنا، حسین مهاجری در جلسه‌ای که با حضور معاونت عمرانی و هماهنگی استانداری البرز، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری کرج، مدیران شهری و مشاورین طرح در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: شهر کرج به‌ عنوان یکی از شهرهای با ماهیتی فرهنگی، گردشگری و تاریخی بوده که در طی دوره‌های گذشته دستخوش تغییرات گسترده در کالبد و هویت شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: پل صفوی، قلعه صمصام، کاروانسرای شاه عباسی، آستان امامزاده حسن (ع)، حمام مصباح، کاخ سلیمانیه، کاخ مروارید، محوطه پردیس کشاورزی و ... بخشی از هویت و تاریخ شهر هستند که به عنوان جاذبه‌های گردشگری، نمادهای شهر و ظرفیت‌های عظیمی، می‌توانند امروز را به گذشته پیوند بزنند، همچنین روایتگر وقایع و رویدادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستند که در بستر زمان روی داده و ماهیت کنونی شهر را شکل داده است.

مهاجری بیان کرد: در طی سال‌ها کالبد شهر و به تبع آن بخش مرکزی آن دستخوش تغییراتی شده به ‌طوری ‌که وضعیت کنونی آنها پاسخگوی نیازهای شهروندان چه از لحاظ تاریخی و چه از لحاظ هویتی و عملکردی نیست.

وی اذعان کرد: محور تاریخی، فرهنگی و گردشگری می‌تواند به‌عنوان نقطه عطفی در استخوان‌بندی محدوده مرکزی شهر کرج باشد که با ایجاد یک رینگ گردشگری-هویتی نیازمند اتخاذ رویکردهای طراحی و برنامه ‌ریزی شهری جهت باز طراحی و بازآفرینی هویتی شهر کرج باشد.

رئیس شورای شهرستان کرج یادآور شد: پروژه طراحی شهری بازطراحی محور پیاده مدار تاریخی، فرهنگی و گردشگری در بافت مرکزی شهر کرج با رویکرد حفاظت و احیای بافت تاریخی با همین هدف به تهیه طرحی جامع در راستای اصول طراحی شهری و ارائه یک سند اجرایی به‌منظور بازآفرینی و ارتقاء عملکردی و هویتی این محور می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه موضوعات مختلفی پیرامون اجرای پیاده راه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد در راستای انسجام محیطی و ایجاد یکپارچگی در فضای پیاده راه، دیوار پیرامونی کاروانسرای شاه عباسی با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اصلاح شود.

همچنین مقرر شد پیگیری‌های لازم جهت ساماندهی ایستگاهای تاکسی اطراف پیاده راه توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک و سازمان حمل و نقل و بار و مسافر و ارگان های ذیربط صورت پذیرد.

انتهای پیام