تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : تازه های سلامت
خبرنگار :
کدخبر : 12974
تاریخ : دوشنبه، 22 اسفند 1401 - 15:27
چند راه ساده برای مصرف بیشتر سبزیجات مصرف سبزیجات در طول زندگی بسیار اهمیت دارد و باید سعی شود از سبزیجات به عنوان غذای اصلی و گاهی در کنار غذاهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

فواید و خواص مهم سبزیجات 

سلامت استخوان

تعادل قند خون 

جلوگیری از دیابت 

سلامت قلبی عروقی

سم زدایی بدن

ماده ضد التهاب 

سلامت گوارش

سلامت مغز 

 

راهکارهایی برای افزایش مصرف سبزیجات و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود 

کلم کیل به عنوان یک میان وعده بسیار خوشمزه است. کافی است که این کلم‌ها را به شکل چیپس سیب زمینی برش بزنید و  آنها را مانند چیپس درست کنید. البته رسپی‌های بسیار متنوعی برای درست کردن چیپس کلم کیل وجود دارد.

اگر نمی‌دانید برای ناهار یا میان وعده باید چه چیزی بخورید، کافی است که مقداری سبزیجات خام یا پخته، تخم مرغ، پروتئین حیوانی، لوبیا و عدس را بپزید و آن را یک لقمه کنید و به عنوان میان وعده یا هر وعده غذایی دیگری داخل یخچال و فریزر نگه دارید و هر زمان که خواستید آن را میل کنید.

زمانی که می‌خواهید هر ساندویچی را مصرف کنید، بهتر است که از مقداری سبزیجات مثل کلم و کاهو استفاده کنید و طعم ساندویچ خود را بهبود بخشید و در کنارش خاصیت آن را افزایش دهید.

کافی است که مقداری از سبزیجات را داخل دسر، حتی دسر شکلاتی خود استفاده کنید. طعم شیرینی شکلات همراه با سبزیجات بسیار عالی می‌شود . البته که می‌توانید دسر خود را با یک طعم نمکی هم سرو کنید.

ترکیب سبزیجات داخل سس

کافی است که داخل سس مورد علاقه خود مقداری سبزیجات پودر شده بریزید. سبزیجاتی مثل آویشن داخل سس طعم بسیار عالی پیدا می‌کنند.

خوشبختانه اسفناج کاربردهای بسیار وسیعی دارد. می‌توانید از شکلات اسفناج، کیک اسفناج و یا کلوچه‌های آن استفاده کنید.