تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : فرهنگی و هنری
خبرنگار :
کدخبر : 15582
تاریخ : پنجشنبه، 30 شهریور 1402 - 10:43
رئیس سازمان سینمایی: تصمیم‌گیری درباره هنرمندان کشف حجاب کرده با قوه قضاییه است خزاعی، رئیس سازمان سینمایی گفت: تصمیم‌گیری درباره برخی هنرمندانی که کشف حجاب کردند، از عهده وزارت ارشاد خارج و در اختیار قوه قضاییه است.

هنر. امید بانوان؛ برگرفته از ایرنا؛ «محمد خزاعی»، رئیس سازمان سینمایی، چهارشنبه 29 شهریور در آئین افتتاحیه دومین جشن مهر سینمای ایران در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر نحوه برخورد با هنرمندانی که در اغتشاشات اخیر کشف حجاب کرده‌اند، گفت: قوه قضائیه برای هنرمندانی که کشف حجاب کرده‌اند، پرونده تشکیل داده و آنان نیز تعهداتی داده‌اند. البته این افراد که تعداد آنان انگشت‌شمار است، فعلاً ممنوع‌الکار هستند و مسئولیت تصمیم‌گیری در مورد آنها با قوه قضائیه است نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

خزاعی افزود: این افراد باید تصمیم بگیرند که یا قوانین اجتماعی این کشور را بپذیرند تا در عرصه سینمای کشور فعالیت داشته باشند یا مقوله دیگری را در پیش بگیرند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه هنرمندانی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کنند به نتایج بهتر در عرصه سینما بیندیشند، افزود: در واقع اگر هر کدام از این افراد برگردند و ابراز پشیمانی کنند یا شرایط اجتماعی کشور را بپذیرند، بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سؤالی در خصوص هنرمندانی که در اغتشاشات سال گذشته به نحوی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: پرونده هنرمندانی که در عرصه فعالیت‌های خیابانی و اغتشاشات حضور فیزیکی داشتند نیز مختومه شده و مورد عفو رهبری قرار گرفته‌اند.