تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : کرج
خبرنگار :
کدخبر : 16461
تاریخ : دوشنبه، 29 آبان 1402 - 18:56
با تعامل شهرداری منطقه 10 انجام می‌شود؛ جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به پل سنگی کرج سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از تعامل با شهرداری برای انجام عملیات ساماندهی فضای سبز و جلوگیری از نفوذ رطوبت به پل سنگی(حامی) همجوار پل دختر(خاتون) کرج با همکاری شهرداری منطقه 10 خبر داد.

کرج. امید بانوان؛ «مهدی ارباب‌نیا» روز دوشنبه 29 آبان 1402 بیان کرد: این پل در دوران پهلوی دوم و به عنوان مسیر جایگزین پل خاتون و برای تردد خودرو طراحی شده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی البرز افزود: پل‌های صفوی برای تردد خودرو مناسب نیستند و با توجه به اینکه در دوران پهلوی خودرو وارد زندگی ایرانیان شد، پل سنگی با استحکام بیشتر برای تردد خودروها در کنار پل دختر(خاتون) ساخته شد.

ارباب نیا بیان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته، با هماهنگی شهرداری لوله‌های آبیاری فضای سبز در اطراف پل ساماندهی می‌شوند تا از نفوذ رطوبت و آسیب‌های سازهای به پل جلوگیری شود. 

پل سنگی(حامی) متعلق به دوران پهلوی دوم در ورودی شهر و بر روی رودخانه کرج احداث شد. این پل در تاریخ 20/06/1385 با شماره ثبت 16187 به ثبت ملی رسید.