تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : ساوجبلاغ
خبرنگار :
کدخبر : 15856
تاریخ : دوشنبه، 10 مهر 1402 - 10:40
تا پایان مهرماه؛ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مهستان به بهره‌برداری می‌رسد نامداری، مدیرعامل آبفای البرز گفت: تا پایان مهرماه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مِهستان وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

 ساوجبلاغ. امید بانوان؛ «حمیدرضا نامداری» مدیرعامل آبفای البرز با اعلام این خبر بیان کرد: در حال حاضر چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در دست ساخت و تکمیل است و با پیگیری‌های مستمر و اقدامات صورت‌گرفته و تسریع در عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کرج و مهستان و نیز دو پکیج تصفیه فاضلاب در روستاهای فشندک و زیدشت طالقان این تصفیه‌خانه‌ها به‌زودی و تا آخر امسال به ترتیب به مدار بهره‌برداری وارد می‌شوند.

 وی با اعلام اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب کرج در حال حاضر فرایند بخش مایع آن به‌صورت آزمایشی وارد مدار شده است، گفت: ساخت استریم (قسمت) دوم از مدول (بخش) اول تصفیه‌خانه فاضلاب مهستان با جدیت و سرعت در حال انجام است و تا کنون 81 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره‌برداری نهایی از آن با ظرفیت 11 هزار و 200 مترمکعب در شبانه‌روز، جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر را زیرپوشش شبکه فاضلاب خواهد برد.

 نامداری هزینه ساخت این قسمت از تصفیه‌خانه را 58 میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: قسمت اول از بخش اول این تصفیه‌خانه در سال 1395 وارد مدار شده و با ظرفیت 11 هزار و 200 مترمکعب در شبانه‌روز جمعیتی بالغ بر 50 هزار نفر را زیرپوشش شبکه فاضلاب دارد که با بهره‌برداری از قسمت جدید، جمعیت زیرپوشش شبکه فاضلاب دوبرابر شده و به 100 هزار نفر خواهد رسید.