تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز
خبرنگار :
کدخبر : 16240
تاریخ : شنبه، 06 آبان 1402 - 12:03
تا پایان سال محقق می‌شود؛ کاشت دو میلیون اصله نهال در استان البرز مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز اعلام کرد که تا پایان سال جاری دو میلیون اصله نهال در استان کاشته خواهد شد.

البرز. امید بانوان؛ «فرشاد قدوسی» ضمن اعلام این خبر بیان کرد: در راستای نهضت کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور که از سال جاری آغاز شده و با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده، مقرر شده است دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ... نسبت به احصاء درختان مورد نیاز خود اقدام کنند تا با محوریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و هماهنگی این دفتر اقدامات آتی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: همچنین با توجه به برخی هزینه‌های اجرای طرح و عدم پیش‌بینی بودجه برای ادارات مقرر شده است منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به برآورد هزینه لازم اقدام و نتیجه را جهت طرح در شورای برنامه‌ریزی استان برای تأمین ردیف اعتباری اعلام کند.

به گفته وی استفاده بهینه از پس آب شهرک‌های صنعتی از جمله مواردی است که می‌تواند مسئولان استان را در اجرای موفق این طرح یاری کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز  تصریح کرد: با توجه به اشراف و نظارت کامل فرمانداران شهرستان استان به محل‌های مورد نظر اجرای طرح در حوزه‌های شهری و روستایی شایسته است جلسات مربوطه به دبیری ادارات منابع طبیعی شهرستان و با محوریت فرمانداران برگزار شود.

 نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ کلید خورده و قرار است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود و بعد از ۴ سال به یک میلیارد درخت برسد.