فرمولی برای به انجام رساندن کارها
کتاب فرمولی برای به انجام رساندن کارها اثر دیمون زاهاریادس است. این کتاب به شما میآموزد چطور برای زندگی برنامهریزی کنید و به خواستهها و اهدافتان برسید.
کتاب خوب- امیدبانوان؛ برنامهریزی یکی از سختترین و در عین حال مهمترین کارهایی است که هر کسی باید در زندگی اجرا کند. افراد با استفاده از برنامههای مختلف سعی میکنند قدمی برای برنامهریزی وظایف خود بردارند، اما معمولا با شکست روبهرو میشوند. همه ما تجربه برنامهریزیهایی را داشتیم که کمتر از چند ساعت عمر داشتهاند و خیلی زود از آنها خسته شدیم و کنار گذاشتیم. میکروکتاب صوتی فرمولی برای به انجام رساندن کارها به شما کمک میکند که سیستمی ویژه خود طراحی کنید تا بتوانید با انجام کارها و وظایف مهم به اهداف خود برسید و در زندگی، احساس رضایت بیشتری داشته باشید.
درباره دیمون زاهاریادس
دیمون زاهاریادس Damon Zahariades کارشناس بهرهوری و توسعه شخصی است. او سالهای زیادی در شرکتهای مختلف فعالیت کرده اما حالا آژانس بازاریابی محتوای خود را دارد و به دیگران کمک میکند تا بهرهوری خود را بهبود دهند. کتابهای زاهاریادس در زمینه بهرهوری، توسعه شخصی و سبک زندگی نهستند و عنوان پرفروشترینهای آمازون را دارند.
شنیدن کتاب فرمولی برای به انجام رساندن کارها را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم
این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال به پایان رساندن کارهای خود هستند پیشنهاد میکنیم.
بخشی از کتاب فرمولی برای به انجام رساندن کارها
در بخش معرفی مشهورترین سیستمهای برنامهریزی، مشخص شد که استفاده از چند فهرست مفید است. گفتیم که این موضوع در سیستم GTD هم وجود دارد. به این ترتیب که یک فهرست «اقدام بعدی» و فهرست «یک روز–احتمالا» ارائه میدهد. البته ما میتوانیم کمی این عمل را بهبود ببخشیم تا ارزش بیشتری به دست آوریم.
در ابتدا، هر روز از یک فهرست «وظایف فعلی» برای تصمیمگیری در نحوه تخصیص زمان و توجهتان استفاده کنید. این فهرست شامل کارهایی میشود که باید قبل از پایان روز آنها را تکمیل کنید. در واقع برای بهبود کار میتوانید از یک فهرست «وظایف آینده» برای رسیدگی به همه کارهایی که بعدا باید آن را انجام دهید، استفاده کنید.
این اقدام ساده، یعنی جدا کردن وظایف فعلی، از وظایف آیندهتان، بسیار مهم است. بیشتر افراد، کار خود را با نوشتن فهرست بلندبالا از کارهایی که میخواهند انجام دهند، شروع میکنند. هر روز هم به مواردی که نوشتهاند اضافه میکنند. به این ترتیب هیچ پایانی برای این فهرست وجود ندارد. کسانی که از این روش استفاده میکنند، هرگز توفیق این که برنامهای را تکمیل کنند به دست نمیآورند. اما وقتی وظایف فعلی و آینده خود را جدا کنید، دیگر این احساس که همیشه چیزی ناتمام میماند را نخواهید داشت. وقتی فهرست کارهایتان را هر روز انجام دهید، متوجه میشوید که انگیزهتان افزایش پیدا میکند و این احساس را دارید که روزتان را با موفقیت به پایان رساندهاید.
وظایف را با نتایج مورد علاقه خود تعریف کنید
سادهترین راهی که با کمک آن میتوانید فهرست کارهای روزانه خود را انجام دهید، این است که یک «چرا» به اول هر چیزی اضافه کنید. باید مشخص کنید که چرا باید آن را به انجام برسانید. در واقع برای هر کاری یک دلیل قانع کننده و هدفمند ارائه دهید.
باید هدف یا نتیجهای که میخواهید به آن برسید را کنار وظیفه خود یادداشت کنید. اگر برای کاری که میخواهید انجام دهید، دلیل مشخصی داشته باشید، احتمال اینکه آن کار را انجام دهید بیشتر است. نباید دلایل انجام کار را فقط در ذهن خود نگه دارید، باید آنها را بنویسید. انجام این کار تاثیر زیادی دارد و شما را به سمت انجام کار مورد نظرتان هدایت میکند.
پروژهها را به وظایف جداگانه تجزیه کنید
دلیل اینکه شما بسیاری از موارد برنامهریزی خود را انجام نمیدهید این است که به آنها عنوان «پروژه» دادهاید. پروژهها بیش از اندازه بزرگ هستند و احتمالا شما را سردرگم میکنند. این سردرگمی در نهایت منجر به پشت گوش انداختن کارها میشود.
باید پروژههای خود را به وظایف کوچکی تبدیل کنید. به این ترتیب برای انجام هر کدام، زمان کمتری در نظر میگیرید و زودتر به نتیجهای که میخواهید میرسید.
کدخبر: 7170