چهارشنبه، 20 مهر 1401 - 11:17

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز تاکید کرد؛

ارتقای کتابخانه‌های چهارباغ در سایه همدلی و هم افزایی

«علی معدنی پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: همدلی و هم افزایی موجب اعتلای کتابخانه ها در چهارباغ است و این مهم با مشارکت و حمایت مسئولین شهرستان چهارباغ و خیرین صورت خواهد گرفت.

چهارباغ- امیدبانوان؛ پنجاهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چهارباغ با حضور «داود جعفری» فرماندار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه، «علی معدنی پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، «رویا عظیمی» رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، شیخ حسنی رییس اداره امور همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌ها و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در محل فرمانداری چهارباغ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین «قادر محمدی» امام جمعه چهارباغ با اشاره به تازه تاسیس بودن این شهرستان، خواستار تقویت امور کتابخانه‌ها و افزایش نیروی انسانی در این اداره شد.

در ادامه نیز فرماندار چهارباغ گفت: عضو گیری و جذب مخاطب برای کتابخانه‌ها به منطور افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی یک ضرورت است که باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت پذیرد و شهرستان چهارباغ با توجه به وسعت نیازمند کتابخانه سیار است که باید از ظرفیت خیرین در این زمینه بهره برد.

داود جعفری خاطرنشان کرد: استفاده از فضای کتابخانه‌ها برای آموزش‌های مختلف از جمله توانمندسازی در حوزه اشتغال، کارآفرینی، صنایع دستی و همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب رونق گرفتن کتابخانه‌ها نیز خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و مصوبه جلسه مقرر گردید، این سهمیه به صورت ماهیانه توسط شهرداری چهارباغ به اداره امور کتابخانه‌های عمومی پرداخت شود که گام مهمی در توسعه این حوزه خواهد بود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارباغ همچنین گفت: نباید از ظرفیت خیرین و معتمدین نیز غافل شد و برای توسعه کتابخانه‌ها به ویژه در مناطق محروم شهری باید از آن استفاده کرد چرا که یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، کیفیت و کمیت سرانه‌های کتابخانه ای است.

در ادامه «علی معدنی پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز ضمن تقدیر از همکاری و مشارکت مسئولین شهرستان چهارباغ گفت: شهرستان چهارباغ با 5 کتابخانه عمومی در شهر و روستا خدمات شایانی را به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی ارائه داده است و کتابداران در شهرستان چهارباغ  با بهره گیری از تجربیات خود، برنامه‌های مختلف ترویجی کتاب محور در موضوعات مختلف مذهبی، فرهنگی، علمی و هنری را با مشارکت کتابخوانان برگزار کردهاند.

مدیرکل کتابخانه‌ها افزود: همدلی و هم‌افزایی موجب اعتلای کتابخانه‌ها در چهارباغ است و این مهم با مشارکت و حمایت مسئولین شهرستان چهارباغ و خیرین صورت خواهد گرفت و انتظار می‌رود با تقویت کتابخانه‌ها، خدمت‌رسانی به اعضا و کتابخوانان افزایش یابد و این اداره کل این آمادگی را دارد که همکاری دوسویه‌ای را با مسئولین شهرستانی داشته باشد.

در ادامه این جلسه «رویا عظیمی» سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی چهارباغ گزارشی از وضعیت کتابخانه‌ها و نحوه مشارکت شهرداری، خیرین و دیگر ادارات ارائه کرد .

گفتنی است در این جلسه دیگر اعضا نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/

کدخبر: 10637


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise