یکشنبه، 23 بهمن 1401 - 22:10

بانوی پاوه‌ای کارآفرین نمونه صنایع‌دستی کشور شد

بانوی هنرمند پاوه‌ای استان کرمانشاه در اولین دوره جشنواره کارآفرینان نمونه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، به عنوان کارآفرین نمونه صنایع‌دستی معرفی شد.

شهربانو- امید بانوان؛ معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این بانوی هنرمند «فرشته حسینی» نام دارد که مدیرعامل شرکت تعاونی بانوان گیوه باف روستای «میوان» شهرستان پاوه از توابع استان کرمانشاه است که در حوزه تولید و توسعه گیوه بافی در این شهرستان فعالیت دارد.

«امین کوگانی» افزود: شرکت تعاونی بانوان گیوه باف روستای میوان از جمله تعاونی‌های برتر استان در حوزه تولید صنایع‌دستی است که توانسته به عنوان یک برند منطقه‌ای خود را مطرح کند.

وی با بیان اینکه این بانوی کارآفرین در ابتدای فعالیت خود با استفاده از ظرفیت همه بانوان روستای میوان توانست این فعالیت را آغاز کند اضافه کرد: با توجه به اینکه در این روستا همه بانوان خانه‌دار با توجه به آموزش‌ها و حمایت‌های این مجموعه به کار بافت گیوه مشغول هستند، این روستا به روستای «زنان گیوه باف» نیز معروف شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه ادامه داد: این تعاونی با مدیریت این بانوی کارآفرین در سال‌های اخیر و به ویژه سال جاری با آموزش بانوان مستعد حوزه فعالیت خود را گسترده‌تر کرده و اشتغال‌زایی زیادی در منطقه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه تولید و صادرات گیوه توسط این تعاونی به ویژه به مناطق اقلیم کردستان عراق افزایش چشم‌گیری داشته است گفت: تنوع بخشی در طراحی و ظاهر گیوه‌های تولیدی نیز موجب رونق و گسترش فعالیت‌های این مجموعه شده است.

کوگانی یادآور شد: گیوه به عنوان یکی از تولیدات مهم و کاربردی صنایع‌دستی استان کرمانشاه از بازار فروش بسیار مناسبی در داخل و خارج از کشور برخوردار است و سالانه حجم زیادی از صادرات صنایع‌دستی استان به این کالا اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده بالای این صنعت باعث اشتغال‌آفرینی مناسبی در استان شده است تاکید کرد: بسته‌های حمایتی این اداره‌کل در غالب برپایی و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و همچنین پرداخت تسهیلات حمایتی همواره به صنعت‌گران استان از جمله این هنرمندان گیوه باف ارایه می‌شود.

کدخبر: 12494


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise