جمعه، 28 بهمن 1401 - 14:52

بیش از یک میلیون نفر از بانوان، سازمان یافته ورزش می‌کنند

سرپرست معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از یک میلیون نفر از بانوان کشور به طور سازمان یافته ورزش می‌کنند.

ورزشی_ امیدبانوان؛ ایرنا نوشت: مریم کاظمی پور اظهار کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده، یک میلیون و ۶۲۵ نفر از بانوان در کشور به طور سازمان یافته ورزش می‌کنند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۸ درصد رشد دارد.

وی افزود: همچنین بانوان از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۷۸ مدال کسب کردند که از این تعداد ۴۲۵ مدال در تورنمنت و مسابقات رسمی رنکینگ‌دار بوده که با توجه به این تعداد مدال کسب شده، پیش‌بینی می‌شود در این بخش تا پایان امسال نسبت به سال گذشته، رشد ۲۰ درصدی را در کسب مدال داشته باشیم.

سرپرست معاونت امور بانوان وزارت ورزش ادامه داد: ورزش بانوان در بخش قهرمانی همطراز با آقایان پیش می‌رود و بانوان در رویدادهای بین‌المللی حضور فعالی داشته و مدال‌های با ارزشی را نیز کسب می‌کنند که با توجه به این ظرفیتها باید امکانات و بهای بیشتری برای ورزش بانوان قایل شویم.

وی اضافه کرد: در بخش همگانی نیز طبق ابلاغ کشوری، جشنواره دختران آفتاب زمین طی هفته جاری آغاز به کار کرده که برنامه ریزی شده که برای توسعه ورزش در بخش بانوان در یک دوره زمانی پنج ساله، حدود ۲۵ میلیون روستایی و عشایری را تحت پوشش خود قرار دهیم.

کاظمی پور در ادامه به مسابقات شطرنج دریای کاسپین جام رشت نیز اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه شطرنج یکی از رشته‌هایی است که ماه آینده در بازیهای نوروز نیز انجام می‌شود، این رقابت‌ها را مورد بازبینی قرار داده‌ایم که خوشبختانه شطرنجبازان خوبی در این دوره حضور یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بازی‌های نوروز و در رشته شطرنج نیز ۱۵ کشور خارجی حضور خواهند یافت و به طور حتم رقابتها از سطح کیفی بالایی برخوردار خواهد بود وتمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بانوان در رشته‌های مختلف حضور موثر و چشمگیری داشته باشند.

سرپرست معاونت امور بانوان وزارت ورزش اظهار کرد: به هر حال برای توسعه ورزش بانوان در هر دو بخش قهرمانی و همگانی از همه فرصتها استفاده خواهیم کرد و هدف ما این است که بیش از پیش ورزش در بخش بانوان گسترش یابد.

مریم کاظمی پور، سرپرست معاونت امور بانوان وزارت ورزش علاوه بر بازدید از مسابقات بین‌المللی شطرنج دریای کاسپین جام رشت، امروز نیز از جشنواره سوارکاری در چابکسر رودسر گیلان و همچنین از مسابقات پرورش اندام جهانی در رامسر مازندران هم بازدید خواهد کرد.

 

 

 

 

کدخبر: 12551


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise