سه‌شنبه، 02 اسفند 1401 - 13:35

عضو شورای شهر شیراز خبر داد:

اجرای طرح آموزش هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی در شیراز

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر شیراز، گفت: طرح آموزش هویت ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی با عنوان "یاقوت" ویژه دختران و بانوان شیرازی، برگزار می‌شود.

شهربانو- امید بانوان؛‌ «افسانه خواست خدایی» ضمن بیان اینکه شیراز باید به سمت کلانشهر دوستدار خانواده حرکت کند، به خبرنگاران گفت: طی دو سال گذشته فعالیت‌های مختلفی در حوزه خانواده نظیر تعریف پارک‌های موضوعی بانوان با عنوان "مهربانو" برای دسترسی راحت بانوان به فضاهای تفریحی، انجام شده است.

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای شهر شیراز عنوان کرد: ایجاد فضاهایی با هدف نشاط و شادابی، اشتغالزایی، ورزشی و آموزشی برای بانوان به صورت اختصاصی در نظر گرفته شده است.

خواست خدایی یادآور شد: شهرداری متولی اشتغالزایی برای بانوان نیست بلکه براساس قانون حمایت از مشاغل خانگی، شهرداری مکلف به حمایت از این دسته مشاغل و زنان سرپرست خانوار است و از این ظرفیت استفاده شده تا از فعالان حوزه مشاغل خانگی، حمایت شود.

او با بیان اینکه اولین کارگاه حمایت از مشاغل خانگی در منطقه کوشک میدان شیراز افتتاح شده و ١٠٠ بانوی سرپرست خانوار در آن مشغول به کار شدند، گفت: لایحه توانمندسازی بانوان توسط شورا در حال بررسی است و براساس آن، در نقاط پرتراکم شیراز غرفه‌های دائمی برای عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار، ایجاد می‌شود.

خواست خدایی با تاکید براینکه شهرداری باید شرایطی برای پیگیری توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فراهم کند، گفت: طرح یاقوت با هدف آموزش هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی، ویژه بانوان و دختران جوان، در شیراز اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه براساس تاکید و مصوبات شورا، پروژه‌های مختلف عمرانی و خدماتی شهرداری باید دارای پیوست فرهنگی وخانواده باشد، لزوم تخصیص ردیف بودجه‌ای از سوی شهرداری ویژه بانوان را متذکر شد.

خواست‌خدایی همچنین با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت رودخانه چنارراهدار، در حوزه وظایف و فعالیت شهرداری نیست اما مطالبات مردمی وجود دارد، اهتمام مدیران استان را بر ساماندهی وضعیت این منطقه دانست و گفت: کارخانه‌های مستقر در مسیر رودخانه چنارراهدار اگر تصفیه‌خانه بر سرراه پساب تولیدی احداث نکنند، براساس دستور دادستانی باید از منطقه خارج شوند.

کدخبر: 12618


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise