یکشنبه، 07 اسفند 1401 - 14:19

رفع چالش‌های بانوان روستای «زکی آباد» با اقدامات نفر برگزیده مهرواره با نور

خدیجه ذوقی پور، برگزیده جشنواره مهرواره با نور از اهالی استان البرز و ساکن روستای زکی آباد از توابع رامجین شهرستان چهارباغ است که در سطح ملی نیز موفق به کسب رتبه برتر شده است.

چهارباغ – امید بانوان؛‌ رواق البرز نوشت؛ «خدیجه ذوقی پور»، بانوی البرزی که ۵ سال است به همراه همسر خود که از جامعه روحانیون می‌باشد، در روستای زکی آباد از توابع رامجین شهرستان چهارباغ، اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و رفع چالش بانوان این منطقه کرده است، بیان اقدامات وی در قالب خاطره و ارسال آن برای جشنواره مهرواره با نور موجب شد تا این بانوی البرزی علاوه بر کسب مقام برتر در استان البرز جزو نفرات برگزیده کشوری نیز قرار بگیرد.

خدیجه ذوقی پور، برگزیده جشنواره مهرواره در این گفت‌وگو به اهداف خود از شرکت در این دوره و بیان دغدغه‌هایش پرداخت.

او می‌گوید که علاقه‌مند ست تا اقدامات و همراهی بانوانی که در راستای حل مسائل روستای زکی آباد همراهش بوده‌اند دیده شود؛ پنج سال است که با داشتن یک فرزند یک ساله آستین همت را بالا زده تا مشکلات و چالش‌های پیش روی بانوان این روستا بررسی و به سرعت برطرف شود.

این بانوی فعال فرهنگی می‌گوید: در اولین گام از فعالیت خود شرایط را برای تزریقات بانوان تسهیل کردیم، متاسفانه پیش از این بانوان نمی‌توانستند به راحتی از این خدمت بهره‌مند شوند، از این رو تصمیم گرفتم که دوره فوریت‌های پزشکی را پشت سر بگذارم، با این تفاسیر امروز دیگر بانوان در حوزه تزریقات مشکلی ندارند.

خانم ذوقی پور که ۲۵ سال دارد در ادامه به برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی، طب سنتی، طب اسلامی و… اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای رشد و تعالی نسل جوان و خردسالان این روستا صورت گرفت احداث مهدکودک و مهد قرآن بود که در این میان نیز به شخصه دوره مربی گری را گذراندم تا اثرگذار باشم.

وی که در مناطق روستایی استان البرز اقدام به انجام فعالیت‌های فرهنگی کرده است در بخش دیگری به توسعه توانایی بانوان این منطقه پرداخته و کلاس‌های خلاقیت برای دختران جوان برگزار می‌کند، در این کلاس‌ها حرفه‌هایی همچون خیاطی و گلدوزی آموزش داده می‌شود.

او در ادامه به دوری مسیر روستا از شهر اشاره می‌کند و می‌گوید: این مسافت باعث می‌شد که رفت و آمد برای اساتید سخت باشد از این رو سعی ما بر این بود تا اغلب آموزش‌ها توسط یکی از اهالی روستا که در این حوزه دارای مدرک است صورت بگیرد، گذراندن بسیاری از دوره‌ها توسط بنده نیز از همین باب صورت گرفت. امروز روستای زکی آباد باشگاه مختص بانوان دارد که برای ایجاد سلامت و نشاط در میان جامعه هدف بسیار مفید است.

خانم ذوقی پور، همچنین به دغدغه افزایش جمعیت روستایی پرداخت و یادآور شد: برای رفع این غدغه مشاورین و اساتید بسیاری به روستا آمدند و سعی در آمادگی روحی- روانی زوجین داشتند؛ همچنین تهیه سیسمونی برای نوزادان تازه متولد شده اقشار کم درآمد نیز از دیگر فعالیت های ما در این روستا بوده است.

گفتنی است؛ اولین خاطره رادیو مهرواره بانور با خاطره ای از خدیجه ذوقی پور بوده و شروع فعالیت رادیو با خاطره این بانوی البرزی صورت پذیرفته است. طی پنج سال گذشته فضای فرهنگی روستای زکی آباد به واسطه این اقدامات انجام شده ارتقاء یافته و شناسایی مسائل و چالش ها و رفع آن به خوبی صورت گرفته است.

 

کدخبر: 12647

منبع: رواق البرز


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise