سه‌شنبه، 23 اسفند 1401 - 15:06

نرجس سلیمانی در جلسه شورای شهر مطرح کرد؛

لزوم اصلاح احکام کارگزینی بانوان متاهل شاغل در شهرداری تهران

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: متأسفانه در احکام کارگزینی برای کارکنان آقا مسئله تاهل و فرزندان درج می‌شود اما برای بانوان و مادران لحاظ نشده و مجرد عنوان می‌شود و برای من این مسئله باعث خجالت و شرمندگی است.

شهربانو- امید بانوان؛‌ پانا نوشت؛ «نرجس سلیمانی» درباره احکام کارگزینی کارکنان ثابت و رسمی شهرداری تهران، گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان تمدید قراردادهای کارکنان شهرداری تهران و همینطور موعد صدور احکام کارگزینی کارکنان ثابت و رسمی، ذکر چند نکته به جهت اصلاح و به‌روز رسانی شکلی ضروری است.

وی افزود: درج وضعیت تاهل و تعداد فرزندان برای بانوان در احکام کارگزینی سال‌هاست ظاهرا بنا به دلایل نرم‌افزاری تحقق نیافته است، به همین دلیل هم جمع کثیری از بانوان شاغل در شهرداری که متاهل و دارای فرزند هم هستند در تصویر حکم مجرد محسوب می‌شوند که این عدم درج، جایگاه و شأن بسیاری از مادران شاغل را به رسمیت نشناخته است.

نرجس سلیمانی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلی نظام راجع به فرزندآوری و ارج نهادن به مقام و جایگاه مادر و خانواده، بی‌توجهی به رفع این مسائل در تضاد کامل با مشوق‌های انگیزشی مدنظر است که انتظار می‌رود این نکته هم اکنون که در زمان مناسب آن قرار داریم، مورد توجه قرار گرفته و توسط معاونت توسعه منابع و برنامه ریزی اصلاح شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تاکید کرد: تذکر بعدی در خصوص وجود تفاوت و تبعیض در سرانه اضافه کاری کارکنان قراردای، ثابت و رسمی شهرداری است. باید توجه داشت هر نوع بی‌عدالتی حتی در مقیاس کوچک و خرد هم موجب آسیب رساندن به روحیه کارکنان و کاهش چشمگیر بهره‌وری و در میان گروه‌های شغلی  می‌شود که همزمان و متحدالشکل به انجام خدمات در قالب وظایف محوله یک سال هستند. امیدوارم این نکته هم توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران تدبیری برای آن اندیشیده شود تا در سال آینده این تفاوت در تخصیص‌ها حذف یا به حداقل موجود خود برسد؛ چرا که متأسفانه در احکام کارگزینی برای کارکنان آقا مسئله تاهل و فرزندان درج می‌شود اما برای بانوان و مادران لحاظ نشده و مجرد عنوان می‌شود و برای من این مسئله باعث خجالت و شرمندگی است.

کدخبر: 13002


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise