چهارشنبه، 16 فروردین 1402 - 13:50

در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح شد

تلاش برای تحقق شعار سال مهمترین راه برون‌رفت از مشکلات فردیس + عکس

«خداداد کاشفی» فرماندار فردیس در اولین جلسه شورای اداری این شهرستان در سال جدید گفت: اگر قرار است اتفاق مثبتی در جهت ارتقای وضعیت فردیس رخ بدهد، قطعا در سایه همدلی و هماهنگی در جهت تحقق شعار سال رقم خواهد خورد.

فردیس. امید بانوان؛ نخستین جلسه رسمی شورای اداری شهرستان فردیس در سال 1402 روز سه‌شنبه پانزدهم فروردین به ریاست فرماندار و با حضور امام جمعه محترم، رئیس دادگستری شهرستان فردیس و جمعی از مدیران و روسای ادارات و سازمان‌های مختلف در سالن ایثارگران شهرداری فردیس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «حمیدرضا عبدالله‌پور» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان فردیس ضمن قدردانی از زحمات مدیران به ویژه آنانی  که  به فراخور شغل خویش حتی در ایام تعطیلات نوروز نیز در صف اول خدمت به مردم بودند، اظهار داشت: همراهی و همدلی برای تحقق شعار سال از اهم اولویت‌های کاری این شهرستان است که امید است هر یک از ما با بازبینیِ شرح وظایف و مروری بر عملکرد سال گذشته خویش در راستای نیل به این هدف مهم گام برداریم.

 

 عبدالله‌پور در بخش دیگری از سخنانش ضمن مهم خواندن وظیفه دشوار خدمت به مردم گفت: بی‌خبر بودن از مشکلات و نیازهای مردم انسان را از انجام وظیفه خویش مبرا نمی‌کند، لذا باید تلاش کرد از این فرصتِ خدمت نهایت بهره را برد.

 عدم اطلاع از «بدیهیات قانونی» یا «کوتاهی در انجام وظایف» دو نقطه ضعف حقوقی دستگاه‌های دولتی

در ادامه این نشست «یوسف رزقی» رئیس دادگستری شهرستان فردیس ضمن تاکید بر اهتمام هر چه بیشتر مسئولان در جهت تحقق شعار سال اظهار داشت: ضروری است هر یک از مدیران بنا به وُسع، شرح وظایف و حیطه قانونی خویش در جهت رسیدن به این مهم تلاش کنند.

وی در ادامه به ذکر برخی مشکلات قانونی برخی دستگاه‌های دولتی پرداخت و علت بروز برخی از این چالش‌ها را در عدم اطلاع کافی از بدیهیات قانونی یا کوتاهی در انجام وظایف محوله دانست و خواستار دقت نظر بیشتر مدیران در انجام امور قانونی شد.


رزقی همچنین یکی از دلایل مهم اطاله دادرسی در محاکم قضایی را در پاسخ استعلامات دانست و از مدیران حاضر در این نشست خواست در انجام این امر علاوه بر دقت، سرعت عمل نیز داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان فردیس در پایان تکریم ارباب رجوع را از اولویت‌های مهم و مستمری دانست که مدیران باید به آن به عنوان حقوق عامه توجه بیشتری داشته باشند.

بنابر گزارشات مستدل فساد اداری در البرز یک مسئله جدی است

حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام جمعه محترم شهرستان فردیس سخنران بعدی این نشست بود که ضمن تاکید بر بهره بردن از برکت ماه رمضان، خدمت به مردم را به ماه مبارک تشبیه کرد و گفت: خوب است از این فرصت خدمت به بهترین نحو  در جهت رضایت خدا و خلق او بهره برد.

وی تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید ویژه قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه مردم به کرّات در این زمینه گله دارند. فراموش نکنیم که این مردم در تمام لحظات تلخ و دشوار این نظام را همراهی کرده‌اند و اگر اعتراضی می‌کنند، درواقع اعتراض به عملکرد ما مسئولان است.


حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش به وجوب سلامت اداری اشاره و بیان کرد: متاسفانه بارها در مورد سلامت اداری برخی مراکز گزارشات مستدلی ارائه شده است که نشانگر این است که فساد در البرز یک مسئله جدی شده است.

امام جمعه محترم شهرستان فردیس ادامه داد: فساد اداری می‌تواند ریشه یک مملکت را خشک کند. لذا باید کشور را بر اساس قانون اداره کرد نه توصیه افراد.

ارزیابی مدیران بر اساس گزارش عملکرد آنان در طی سال بررسی می‌شود

پایان بخش این نشست سخنان «خداداد کاشفی» فرماندار فردیس بود که بعد از استماع برخی دغدغه‌های مدیران به ایراد سخن پرداخت؛ مهمترین محور سخنان وی تلاش برای تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بود.

فرماندار فردیس با بیان اینکه در این یک دهه‌ای که مقام معظم رهبری شعار سال را بر اساس کلید واژه اقتصاد تعریف و تبیین کرده‌اند که قطعا هدفی مهم و والا در عمق آن نهفته است، اظهار داشت: شعار سال صرفا یک شعار تبلیغاتی نیست بلکه هر شعار در راستای شعارها و اهداف سال قبل به صورت سلسله‌وار تبیین شده لذا لازم است به این تسلسل و توالی دقت بیشتری داشت.


«خداداد کاشفی» تاکید کرد: اگر قرار است اتفاقی در این شهرستان در جهت ارتقای وضعیت معیشتی و اقتصادی فردیس رخ دهد، فقط با همدلی و هماهنگی در جهت تحقق شعار سال رقم خواهد خورد.

فرماندار، عبور شهرستان فردیس از پیچ تاریخی  اعتشاشات سال 1401 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علیرغم انبوهی از مشکلات، فردیس توانست این اتفاقات را به خوبی و در کمال امنیت پشت سر بگذارد؛ به نحوی که چهارشنبه آخر سال با کمترین حادثه در فردیس طی شد که این نشان از همدلی همه دستگاه‌های ذیربط و همراهی مردم است.

او ضمن اشاره به اهم سخنان ریاست جمهور نگاه تحولی، مردم‌داری و تلاش برای انجام وظایف با روحیه انقلابی و جهادی را مهم‌ترین کلید واژه‌های موفقیت در سال جدید از نگاه ایشان دانست و بیان کرد: با وجود مشکلات متعدد موجود در این شهرستان انجام امور اداری به صورت روتین مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید با نگاه تحولی و با روحیه جهادی به انجام امور پرداخت.



کاشفی در ادامه اظهار داشت: گاه برخی مشکلات به اعتبار ملی یا استانی نیاز دارد و گاه با اقدام به‌موقع و پیگیری سریع‌تر حل می‌شود. وی صدور مجوز مرکز بهداشت شبانه روزی فرخ آباد را نتیجه همین پیگیری مستمر دانست و گفت: این مجوز روز گذشته صادر شده که آن را به فال نیک می گیریم.

وی کاهش هزینه‌های جاری و غیر ضروری، تکریم ارباب رجوع، مشورت با نخبگان شهر، ارائه گزارش اقدامات انجام شده  به مردم را مورد تاکید قرار داد و از مدیران خواست این موارد را با جدیت بیشتری در کار خود لحاظ کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فردیس در پایان تاکید کرد: امسال ملاک ارزیابی مدیران متفاوت و بر اساس ارزیابی عملکرد آنان در طول سال است. لذا لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی از همین ابتدای سال این مهم را مد نظر قرار دهند. 

کدخبر: 13253

عکاس: محمد آقامحمدی

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise