سه‌شنبه، 29 فروردین 1402 - 03:47

مسائل اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان و خانواده استان اردبیل احصاء می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از استخراج مسائل اولویت‌دار فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان استان برای تدوین نقشه مهندسی فرهنگی خبر داد.

شهربانو. امید بانوان؛ «افسانه جهانی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل ۲۸ فروردین در نشست کمیته اجتماعی، زنان و خانواده استان گفت: برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی باید مبتنی بر زیست‌بوم فرهنگی و اجتماعی و متناسب با نیازهای استان تدوین شود.

وی افزود: کمیته‌های تخصصی موظفند بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند چشم‌انداز و سند آمایش استان اردبیل، مسائل اولویت‌دار استان را جهت بررسی در شورای فرهنگ عمومی تعیین کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به‌ مسائلی چون تغییر نگرش به ازدواج و فرزندآوری، تحقیر خانه‌داری و برخی گرایش‌های غیرضابطه‌مند به اشتغال بیرونی، ناآگاهی از حقوق و تکالیف خانوادگی، تغییر سبک زندگی و...، برنامه‌ریزی دقیق برای حل این مشکلات و تحکیم بنیان خانواده را از جمله مسائل اولویت‌دار فرهنگی بیان کرد.

جهانی ادامه داد: هدف از تهیه نقشه مهندسی فرهنگی کشور به‌عنوان سندی بالادستی، تحقق و تأمین نحوه تعامل موثر و پویای نظام‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با نظام فرهنگی و تدوین سند جامع فرهنگی است تا این سند، مبنای حرکت تمام دستگاه‌های فرهنگی باشد.

یادآور می‌شود؛ افزایش نشاط اجتماعی، ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار با نگاه خانواده‌محوری و تبیین آیین‌نامه تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و تعیین مسائل اولویت‌دار استان، از دیگر مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو واقع شد.

کدخبر: 13427


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise