پنجشنبه، 31 فروردین 1402 - 17:11

از دخترت قهرمان بساز

کتاب «از دخترت قهرمان بساز» اثر «دارلین براک» با ترجمه «زهرا جهانفریان» توسط انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر شده است و دربردارندۀ آموزه‌های «دارلین براک» در مورد وظایفی است که مادران باید در آن‌ها ماهر شوند.

کتاب خوب. امید بانوان؛ آنچه روی نسل‌های آینده تأثیر می‌گذارد نه کتابی است که می‌نویسیم، نه ماشینی که به تولید آن کمک می‌کنیم، نه مغازه‌ای که راه می‌اندازیم، نه نامه‌ای که تایپ می‌کنیم، و نه خانه‌ای که تمیز می‌کنیم؛ آنچه روی نسل‌های آینده تأثیر می‌گذارد، دخترانی هستند که به‌دنیا می‌آوریم و به شکل‌گیری شخصیت آنها کمک می‌کنیم تاانسان‌هایی ارزشمند در این جهان باشند.

 هیچ لذتی فراتر از این نیست که ببینید دخترتان به جایگاهی که برای او مقدر شده رسیده است درحالی که قدرت، بخشش و شهامتِ روبه‌روشدن با آینده، تحقق سرنوشتش و رفتن به ‌دنبال رؤیاهایش را دارد.

روزی که او خانۀ شما را ترک می‌کند تا زندگی خودش را شروع کند متوجه می‌شوید که این همه تعهد و جنگیدن ارزشش را داشته است. یک مادر . چه این موضوع را بداند، چه نداند ــ بهترین، قدرتمندترین و ماندگارترین معلمی است که فرزندانش باید داشته باشند.

آیا فکر می‌کنید که تربیت یک دختر توانا در دنیای امروز غیرممکن است؟ تجربیات «دارلین براک»، نویسنده‌ کتاب «از دخترت قهرمان بساز» عکس این مسئله را به شما اثبات می‌کند.

دارلین در این کتاب تجزبیات خودش را از بزرگ کردن دو دخترش بازگو می‌کند. و راهکارهایی را برای تربیت دختران در اختیارتان قرار می‌دهد.

او هر فصل از کتاب را به یکی از وظایفی اختصاص داده است که یک مادر باید بر عهده بگیرد. در انتهای کتاب نیز سه فصل به وظایف پدران در قبال دختران پرداخته است. با کمک این کتاب می‌توانید دخترانی توانا داشته باشید و در مسیر موفقیت آنها را همراهی کنید.

 این کتاب، کتابی است برای مادران و نیز دخترانی که هیچ‌کدام بدون عیب و کاستی نیستند. در این مسیر، برای تبدیل‌شدن به مادرانی که با موفقیت، دخترانی شایسته پرورش می‌دهند لازم نیست بی‌نقص و کامل باشید.

 «دارلین براک» در مسیر زندگی خود از تجربیات خود و اطرافیان، مشاهدات و مطالعهٔ منابع مختلف کمک گرفته است. آنچه او در کتاب از دخترت قهرمان بساز به شما عرضه کرده، حاصل مدت‌ها تلاش برای تقسیم وظایف گستردهٔ مادری به قطعاتی کوچک‌تر و عملی است.

کتاب پیش رو مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکات هر یک از این حوزه‌ها را در اختیارتان می‌گذارد تا با صرف کمترین زمان، به راهکاری ساده برای انجام وظایفتان برسید. هر فصل به یک شغل اختصاص دارد و به‌گونه‌ای نوشته شده که شما را در مدیریت چالش‌های گوناگون فرزندپروری یاری می‌کند.

درباره دارلین براک

دارلین براک، بنیا‌ن‌گذار و رئیس پروژۀ گریت اند گریس grit and grace و نیز نویسنده و مجری است.



قسمتی از متن کتاب از دخترت قهرمان بساز:

گاهی اوقات پیش آمده است که بیش‌تر والدین به دنبال پذیرش و دوستی با فرزندانشان بوده‌اند، به خصوص زمانی که آن‌ها در سن نوجوانی هستند. من افرادی را دیده‌ام که مایلنـد هـر آنچه را که فرزندانشان می‌خواهند برای آنها بخرند، به هر خواسته‌ای پاسخ مثبت دهند، تا به هدف اصلی‌شان دست یابند: این که بهترین دوست فرزندشان باشند. به لحاظ تئوری، این ظاهرا نقشه‌ی خوبی است. کیست که نخواهـد فرزندش او را دوسـت داشـته باشـد؟ و همچـون یک دوسـت افـکـار خصوصی‌اش را با او در میان بگذارد؟ یا با او وقت بگذراند؟ و مکالماتی عمیق، معنادار و تفریح دوستانه با او داشته باشد؟

اما این خواسته یک پیامد ناخواسته دارد: برای حفظ موقعیت دوستی باید از مقام خود صرف نظر کنید. دوستان معمولا چیزی را آموزش نمی‌دهند. رابطه‌ دوستی نظم و ترتیبی ایجاد نمی‌کند، قوانینی وضع نمی‌کند، حمایت و راهنمایی انجام نمی‌دهد و به ندرت اعمال نادرست را به چالش می‌کشد. ولی فرزند پروری این گونه است. دوستان معمولا الهام بخش شما نیستند و به شما انگیزه نمی‌دهند تا در زندگی بیش‌تر پیشرفت کنید. ولی والدین این کار را انجام می‌دهد. این والدین با تمایل به عضویت در جمع دوستان، واقعیت مهمی را از دست می‌دهند. یک بچه دوستان زیادی خواهد داشت اما ما تنها پدر و مادر او هستیم.

چه پدر و مادر واقعی دخترتان باشید، چه مادرخوانده یا پدرخوانده و چه ناپدری یا نامادری، نقش ویژه‌ای که در زندگی او ایفا می‌کنیـد منحصر به فرد است. شما بخشی از تیم نیستید؛ والدین مربی هستید. شما جداً تاثیرگذارترین فرد در زندگی دخترتان هستید.

 

کدخبر: 13474


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise