چهارشنبه، 27 اردیبهشت 1402 - 10:00

کاهش جمعیت حاصل سیاست‌های غلط تنظیم خانواده است

امام جمعه فردیس گفت: سیاست‌های غلط کاهش فرزندان در گذشته موجب کاهش جمعیت شده است. استکبار جهانی با برچسب‌های زیبای تنظیم خانواده و غیره کنترل جمعیت کشورمان را به دست گرفت و ملت ما را عقیم کرد.

فردیس. امیدبانوان؛ فارس نوشت؛ حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام جمعه فردیس، در همایشی  با عنوان «سهم من از جوانی ایران» که به مناسبت هفته ملی جمعیت برگزار شد، به شرایط سخت تشکیل خانواده و کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: وضعیت جمعیت در کشور ما هشدار دهنده است. اما غیرت ملی و دینی مردم تحریک نمی‌شود.  مسائلی از جمله مسکن، اشتغال، ادامه تحصیل و..... موجب شده که سن ازدواج بویژه در دهه اخیر افزایش پیدا کند و همین موضوع زنگ خطری برای جمعیت آینده کشور است.

وی با اشاره به احادیثی  از اهل بیت(ع)  بر اهمیت ازدواج در اسلام تاکید کرد و افزود: هدف از ازدواج فقط ارضای غرایض نیست؛ بلکه تامین نسل انسان است. فرزندان مزه زندگی و مایه شادی، نشاط و تحکیم خانواده هستند. پدر و مادر از زحمتی که برای فرزندان می‌کشند لذت می‌برند.

امام جمعه فردیس با اشاره به اینکه در مورد فرزندآوری ذائقه‌ها دستکاری شده است، اظهار کرد: سیاست غلطی که در گذشته با شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر  در جامعه حاکم بود، موجب کاهش جمعیت شد. خانواده‌ها را برای داشتن فرزند چهارم  جریمه کردند. حالا حتی حاضرند وام، زمین و خانه بدهند اما کسی حاضر نمی‌شود برای فرزندآوری اقدام کند.

وی یکی از منابع و مولفه‌های تأمین امنیت جامعه و توسعه کشور را  جمعیت دانست و گفت: با توجه به هزینه‌های جنگ فیزیکی، دشمن جنگ علیه جمعیت را به عنوان ساده‌ترین راه انتخاب کرد و از طریق رسانه‌ها در جامعه فرزند کمتر زندگی بهتر را  جا انداخت.  حالا در راستای همین جنگ، ازدواج نکردن را ترویج می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: استکبار جهانی و شیطان بزرگ با برچسب‌های زیبا  از جمله تنظیم خانواده، فرزند کمتر و...و با امکانات کشور ما ملتمان را عقیم کرد و با همین شعارها، کنترل جمعیت را در دست گرفت.

‌وی اضافه کرد: کنترل جمعیت جهانی دقیقا مطابق با پارامترهای دکترین نظامی امریکاست و یک جنگ تمام عیار است. باید برای جوانی و افزایش جمعیت اقدام عملی بکنیم  و سیاست کنترل جمعیت را به عنوان یک اقدام ضد امنیتی بشماریم.

ابربحرانی به نام کاهش جمعیت

در ادامه «پانته‌آ عینی» رئیس شبکه بهداشت و درمان فردیس به تبیین نقش جمعیت در پیشبرد اهداف و توسعه کشور پرداخت و گفت:  موضوع کاهش جمعیت به یک ابر بحران در کشور تبدیل شده است.

وی افزود: کاهش جمعیت که منجر به سالمندی در سال‌های آینده خواهد شد از مهمترین چالش‌های پیش روی کشورمان است و شهرستان فردیس نیز از این موضوع مستثنی نیست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا تمامی مدیران و متولیان فعال در این عرصه وظیفه دارند در بحث افزایش و جوانی جمعیت گام بردارند.‌

کدخبر: 13783


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise