پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1402 - 18:46

آلمان جام جهانی زنان را پخش نمی‌کند!

مذاکرات بین شبکه‌های تلویزیونی آلمان و فیفا برای پخش مسابقات جام جهانی زنان 2023 به نتیجه نرسیده و این تورنمنت در آلمان پخش نخواهد شد.

ورزش. امیدبانوان؛ ورزش سه نوشت؛ شبکه‌های تلویزیونی آلمان می‌گویند با فیفا بر سر مبلغ حق پخش مسابقات جام جهانی زنان به توافق نرسیده و با این شرایط قادر به پخش تورنمنت جام جهانی زنان 2023 نخواهند بود.

به جز آلمان چند کشور دیگر صاحب‌نام در فوتبال اروپا با فیفا بر سر پخش تلویزیونی این مسابقات درگیر هستند و تا کنون به نتیجه نرسیده‌اند. جام جهانی زنان 2023 از تاریخ 20 جولای تا 20 آگوست سال جاری میلادی به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود.

تلویزیون‌های کشورهای اروپایی و از جمله آلمان مبلغ مد نظر خود را به فیفا ارائه داده‌اند ولی فیفا این پیشنهاد را بسیار پایین می‌داند و با واگذاری حق پخش به این کشورها موافقت نمی‌کند. فیفا معتقد است با توجه به رشد محبوبیت فوتبال زنان در سالهای گذشته واگذاری حق پخش با قیمت‌های نازل را قبول نخواهد کرد. این نهاد بین‌المللی از سوی دیگر می‌خواهد از حق پخش دریافتی برای کمک به توسعه فوتبال زنان در گوشه و کنار دنیا استفاده کند.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، چند هفته پیش انتقاد تندی از تلویزیونهای اروپایی کرد و پیشنهادهای نازل آنها را توهین به فوتبال زنان دانست. این در حالی است که دیروز برخی رسانه‌ها به نقل از فیفا مدعی شدند که در مذاکرات دو طرف پیشرفت حاصل شده است.

اما امروز این ادعاها توسط دو شبکه تلویزیونی آلمان، ARD و ZDF تکذیب شد. این دو شبکه مسابقات جام جهانی مردان را پخش می‌کنند. اکسل بالکاوسکی، مدیر ورزشی دو شبکه آلمانی، گفت این شبکه‌ها با فیفا به توافق نرسیده‌‌اند و با شرایط فعلی قادر به پخش مسابقات جام جهانی زنان نخواهند بود.

نشریه کیکر مدعی است آخرین پیشنهاد شبکه‌های آلمانی 5 میلیون یورو بوده است اما فیفا به این رسانه‌ها اطلاع داده که با رقمی کمتر از 10 میلیون یورو حاضر به واگذاری حق پخش تورنمنت نخواهد شد.

کدخبر: 13816


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise