دوشنبه، 08 خرداد 1402 - 08:27

مدیرعامل شرکت زمان تجارت گلستان:

از ظرفیت زنان در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی گرگان استفاده شود

مدیرعامل شرکت زمان تجارت گلستان گفت: از ظرفیت زنان کارآفرین و فعال در حوزه اقتصادی در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی گرگان استفاده شود.

شهربانو. ‌امیدبانوان؛ بازار نوشت؛ «انسیه روشنی» ضمن انتقاد از تبعیض نگاه جنسیتی به زنان کارآفرین در حوزه اقتصاد، اظهار کرد: این دیدگاه نسبت به زنان کار را برای فعالیت آن‌ها در حوزه اقتصاد قدری دشوار می‌کند.

مدیرعامل شرکت زمان تجارت گلستان با بیان این نکته که اغلب نگاه از بالا به پائین در جامعه نسبت به زنان وجود دارد، افزود: متأسفانه تفکر مرد سالاری هنوز در جامعه حکمفرما است.

وی ادامه داد: به نظرم گسترش فرهنگ فعالیت زنان در حوزه اقتصاد توسط نهاد‌هایی مانند اتاق بازرگانی یا خانه صنعت و معدن باید انجام شود.

روشنی ضمن یادآوری این نکته که هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در زمان انتخابات قول حمایت بیشتر از زنان بازرگان و کارآفرین را دادند، افزود: با اینحال علی‌رغم گذشت دو ماه از زمان انتخابات هنوز اقدامی از سوی اعضای اتاق بازرگانی صورت نگرفته است.

او ادامه داد: نخستین مطالبه‌گری ما این است که در هر یک از کمیسیون‌های اتاق بازرگانی گرگان باید از بانوان فعال در حوزه اقتصادی برای حضور، دعوت شود چراکه نبود زنان در کمیسیون‌های اتاق بازرگانی منجر به این شد که از ورود و خروج هیئت‌های تجاری و بسیاری از رویداد‌های این نهاد بی‌خبر باشیم.

 وی معتقد است: اتاق بازرگانی تاکنون اقدام درخوری برای گسترش فعالیت زنان در حوزه اقتصادی یا حمایت از حضور آن‌ها به جز چاپ چند فصلنامه یا برگزاری همایش و تشکیل بانک‌ایده که فقط روی کاغذ مانده، نکرده است.

کدخبر: 13919


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise