دوشنبه، 08 خرداد 1402 - 08:32

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان:

سهم بانوان از محیط کسب و کار اندک است

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان گفت: سهم بانوان در کسب و کار کمتر از مردان است درحالیکه باید فارغ از نوع جنسیت هر فردی به اندازه شایستگی خود سهمی از کار‌های تولیدی و صنعتی بردارد.

شهربانو. ‌امیدبانوان؛ بازار نوشت؛ «نسترن فرامرزی» با بیان اینکه سهم بانوان در کسب و کار کمتر از آقایان است، اظهار کرد: زمانی که ساختار و زیرساخت‌ها صحیح باشد، فارغ از نوع جنسیت هر فردی به اندازه شایستگی خود سهمی از کار‌های تولیدی و صنعتی برمی‌دارد.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان افزود: فارغ از نوع جنسیت هر فردی به اندازه شایستگی خود سهمی از کار‌های تولیدی و صنعتی برمی دارد. چالش‌ها و موانع بر سر راه کسب و کار نه تنها پیش روی زنان است بلکه مردان هم با آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: موانع و بروکراسی‌های اداری، سرمایه‌گذاران و متقاضیان بخش کسب و کار را مستاصل کرده است.

این فعال اقتصادی گفت: علی‌رغم اینکه طرح‌های توجیهی به لحاظ مالی، فنی و اقتصادی بررسی می‌شوند اما در روند اجرا با مشکلات و بروکراسی‌های مختلفی روبرو هستند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال؛ کارخانه‌ای پس از دریافت همه استعلام‌ها و پس از افتتاح، به لحاظ آلایندگی مورد نقد محیط زیست قرار گرفت که این سنگ‌اندازی سبب درماندگی و پشیمانی سرمایه‌گذار شد که باعث انصراف این فرد از انجام کار تولیدی در ایران شده و در نهایت در خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرد.

فرامرزی با بیان اینکه علم و صنایع به نسبت گذشته بسیار پیشرفت کرده است، تصریح کرد: در ایران سهم تحصیلات دانشگاهی بانوان نسبت به آقایان بیشتر است اما در حوزه کسب و کار و صنایع از سهم و خروجی کمتری برخوردار هستند.

وی افزود: زمانی که ساختار و زیرساخت‌ها صحیح باشد، فارغ از نوع جنسیت هر فردی به اندازه شایستگی خود سهمی از کار‌های تولیدی و صنعتی برمی دارد.

فرامرزی بیان کرد: به دلیل چالش‌هایی که در دستگاه‌های دولتی وجود دارد ترجیح دادم به این حوزه ورود پیدا نکنم و به همین دلیل وارد بخش خصوصی شدم.

مدیرعامل شرکت هماهنگ دشت گلستان بیان کرد: دولت خود را از بخش خصوصی جدا می‌داند این در حالی است که بسیاری از افراد شاغل در دستگاه‌های دولتی با نام افراد دیگر در بخش خصوصی ورود پیدا کرده‌اند و شاهد هدایت کار‌ها و سرمایه‌ها به سمت آنان هستیم.

فرامرزی گفت: دولت از مالیاتی که توسط بخش خصوصی پرداخت می‌شود پایدار است و باید در خدمت مردم و بخش خصوصی باشد زیرا بخش خصوصی مالیات و بیمه را پرداخت و بدون اینکه ریالی از منابع بخش دولتی را دریافت کند، کسب و کار خود را پیش می‌برد.

وی در خاتمه تأکید کرد: بانوان شاغل علاوه بر اینکه در محیط کار مشغول به فعالیت هستند، به امور خانواده و فرزندان رسیدگی می‌کنند پس باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

کدخبر: 13920


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise