پنجشنبه، 18 خرداد 1402 - 15:55

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز خبر داد؛

چهارباغ اولین شهرستان البرز با پوشش 100 درصدی فیبر نوری

با برگزاری جلسه هماهنگی اجرا و توسعه پروژه فیبر نوری FTTH)) در فرمانداری چهارباغ تا یک ماه آینده پوشش فیبر نوری در این شهرستان تکمیل و مردم و کسب کارها می‌توانند با استفاده از این بستر با سرعت و کیفیت مطلوب به شبکه اینترنت متصل شوند.

چهارباغ. امیدبانوان؛‌ جلسه هماهنگی توسعه پروژه فیبر نوری در شهرستان چهارباغ با حضور جعفری فرماندار چهارباغ، یوسف‌زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، موسوی شهردار چهارباغ و مدیران شرکت فناپ در محل فرمانداری چهارباغ برگزار شد.

در این جلسه «مهدی یوسف‌زاده» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با اشاره بر عزم دولت بر توسعه فراگیر شبکه فیبر نوری در سراسر کشور با ایجاد ظرفیت 20 میلیون پورت، تحقق این امر را نیازمند تعامل و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و برخی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانست و افزود: با اشراف فرماندار شهرستان چهارباغ بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و همچنین تعامل شهردار چهارباغ و با عنایت به اقدامات توسعه‌ای انجام شده توسط شرکت فناپ با رفع مشکلات پیش رو و تعامل با اداره کل راهداری ظرف یک ماه آینده پوشش فیبر نوری شهرستان چهارباغ تا 300 متری منازل و کسب‌وکارها تکمیل و شهرستان چهارباغ به‌عنوان اولین شهرستان استان البرز به پوشش صددرصدی فیبر نوری دست خواهد یافت و مردم می‌توانند از مزایای اجرای این پروژه جهت بهره‌مندی از اینترنت با سرعت و کیفیت مطلوب بهره مند شوند.

در این جلسه «داوود جعفری» فرماندار چهارباغ نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت زیرساخت‌های ارتباطی در عصر کنونی و نیاز به بسترسازی مناسب در این زمینه گفت: توسعه شبکه فیبر نوری جز اولویت‌های زیرساختی در شهرستان بوده و با پیگیری‌های صورت‌گرفته این مهم در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر ارائه خدماتی از جمله اینترنت پرسرعت برای مردم شریف، موضوع پایش تصویری و جانمایی دوربین‌های نظارتی هم انجام خواهد شد. همچنین اطلاع‌رسانی مطلوب، فرهنگ‌سازی مناسب و نیز ارائه طرح‌های تشویقی برای ترغیب مردم به استفاده از خدمات شبکه فیبر نوری نیز از نکاتی است که باید لحاظ گردد.

کدخبر: 13969


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise